ander dilemma

• travel

Wat vinden jullie hiervan?

Ik hou erg van goede parfums en eau de toilettes. A merken zo gezegd.

Sind de invoering van de euro , is het bedrag voor 100ml parfum /eau de toilette idioot hoog geworden. Je bent zo over de 100 euro kwijt. Niet normaal toch?

Toen de prijzen nog niet zo sky high waren nam ik de stelling in: voor 0,25 per dag ruik ik de hele dag-avond lekker en vond het daarom verantwoord een x bedrag uit te geven voor een flesje.

Maar de bedragen van vandaag de dag; ik heb er moeite mee! Ik weet wel , dat er eerste klas natuurlijke olieen e.d gebruikt worden , dure reklames , ontwerp flesjes en verpakking, winst winkelier, btw etc etc.

Ik ben goedkopere wegen gaan zoeken en kwam via internet parfumpagina aan testers. Zelfde parfum maar in goedkoop wit doosje. Maar toch ook nog best prijzig. Kan soms een klein gezin een week van eten!

Vorige week ben ik in een Turkse? winkel aangelopen tegen immitaties (syntetisch) van de hele dure merken. Werd ook als immitatie verkocht; er eerlijk bijgezegd.

Ik heb een fles van 100ml aangeschaft van een flesje, dat heeeeeel dicht qua geur bij Chanel 5 komt en wat denk je? Ik ruik de hele dag lekker , de geur blijft heel goed ‘hangen’ en dat alles voor 5 euro…………En niemand ( heb het links en rechts gevraagd) rook dat het ‘nep’ is. .

Wat zouden jullie doen? Ga je voor echt of namaak?

• Alie

Echte Chanel 19 kost per 50 ml al € 90,= ja das niet mis, ik heb er nog van staan maar gebruik nu romance en marbert,en dat bevalt me goed, ga jij lekker voor je geurtje ,als het er maar naar ruikt , toch!

• Petr@

Ik ga voor ECHT. :D

Na verloop van tijd “verdampt” de lekkere geur van zo'n nepper heel snel. Misschien kun je op deze site www.strawberrynet.com de parfum van je gading vinden. De prijzen zijn stukken lager dan hier in Nederland.

• Lois

Mijn ervaring met goedkope/nep geuren is dat het zo snel vervlogen is en je dus weer veel meer moet gebruiken.

Ook hoor ik regelmatig mensen over uitslag ed.

Ik werk in een Parfumerie dus ga zeker voor echt.

Gr, L*DIS

• Channah

Mijn mening zal voor niemand als een donderslag bij heldere hemel komen: ik ga slechts voor merken die niet op dieren zijn uitgetest. Zie http://www.proefdiervrij.nl/client/1/default.asp?websiteid=1&contentid=1076&soort=type

• maria

En ik consuminder helemaal: ik gebruik geen parfum,want ik hoef niets te verbergen:D En ik vind dat veel mensen te opdringerig zijn met hun parfums!

Overigens verbazen die prijzen me niet en ik denk ook niet dat ze iets te maken hebben met de euro.Toen ik 30 jaar geleden nog wel eens meende mijn eigen lucht te moeten verbergen, betaalde ik ook zo'n 50 -60 gulden voor zo'n 5 cm3 franse parfum..

Maria

• Petr@

Vind jij het gebruiken van parfum “iets verbergen”? :?

Die opdringerige geuren zoals jij die noemt, worden meestal gebruikt door mensen die niet weten bij welke gelegenheid ze “welke” geur horen te gebruiken.

Als je bijvoorbeeld gaat deelnemen aan een diner, moet je dus nooit een zware allesoverheersende geur gebruiken, daar verpest je niet alleen je eigen maar ook de maaltijd van je disgenoten mee.

Loop maar eens door de stad en kijk eens naar de typetjes die je zo “ruikt” ….. dat zijn dus degenen die niet weten waar ze mee bezig zijn qua gebruik van parfum. ;)

• maia

Laat ik me dan maar verbergen onder een luchtje.

Subtiel opgebracht ,geen walm achter me aan,maar wel dat ik het ruik /of die gene die erg, erg dicht in mijn buurt staan..

Een geurtje vind ik lekkerder ruiken dan menig lijfgeur van een ander.

Wat je niet moet doen is met parfum transpiratielucht gaan verdoezelen dan krijg je vaak vreemde niet te frisse geuren.

En net als bij alles is te nooit lekker.

Overheersend ook niet ,maar subtile opgebracht heerlijk.

Soms wandeld er wel eens iemand voorbij die in het voorbij gaan een heerlijk luchtje verspreid,ik vind dat persoonlijk niet verkeerd

• maia

Als jij die lucht lekker vind en hij blijft lang genoeg hangen zoals je het beschrijft waarom niet.

Uiteindelijk ben je dan een dief van je eigen als je voor meer geld het zelfde effect hebt

• krentje

Ik koop geurtjes bij de bodyshop. Ik vind ze niet te duur en ik doe er vrij lang mee.