ander dilemma

• Channah

Met die overname door L'Oréal ben ik ook niet blij, maar de andere kant van de medaille is dat het dierproefvrije merk Bodyshop wel is blijven bestaan.

Ik vind de prijzen van de Bodyshop niet zo hoog, maar ik gebruik er ook niet alles van. Zo vind ik de shampoo, die voor mijn type haar (dik, lang, krullend en droog)geschikt is, stinken. Ik wil niet met een cocsnoot geassocieed worden! :D Met de makeup etc. ben ik ook niet blij: als ik één maar de oogmakeupremover gebruikt heb zie ik er twee weken uit alsof ik dag en nacht loop te janken. :-( En de rest vind ik te duur. Maar de White Musk…. tja, ik ben er aan verslaafd!

• Margriet

Niet vergeten dat de Bodyshop niet hòeft te testen op dieren omdat LÓreal dat al heeft gedaan.

Dat diervriendelijke is slechts gebaseerd op het gebruiken van grondstoffen die in het verleden door anderen al op dieren zijn getest. En dan zelf niet testen….ja makkelijk.

Er is geen enkel cosmetisch merk dat zich zal willen branden aan claims van klanten. Dierproefvrij heeft voor mij geen meerwaarde. Het zegt mij slechts dat ze ingredienten gebruiken die veilig zijn gebleken. (doordat er door anderen(!) is getest.)

• Channah

Onzin! Bodyshop heeft jarenlang zelfstandig dierproefvrij bestaan, en is nu slechts overgenomen door L'Oréal. Dat wil niet zeggen dat hun producten nu wél op dieren getest worden.

• Margriet

http://www.chemical-cocktail.org/pdf/members_articles/CB%20200308p12%20Test%20shampoos.pdf

En scroll ook even door naar het blauwe kadertje.

• Marieke

Hier hebben wij het al eerder over gehad, alle grondstoffen voor cosmetica en drogisterijartikelen e.d zijn inderdaad ooit op dieren getest, dus daar is geen ontkomen aan, maar waar ik en ik vermoed ook Channah(ik weet het wel zeker);) een probleem mee heb is dat sommige fabrikanten rustig doorgaan met het testen van cosmetica op dieren, terwijl de onderzoeks resultaten allang bekend zijn.

Het is dus volkomen onnodig om nog langer dieren te kwellen voor een shampoo e.d, terwijl de resultaten van de grondstoffen allang talloze malen is getest,dit is mijn reden om voor een produkt te kiezen die op de lijst staat van stichting proefdiervrij, o.a het Kruidvat,Hema, Trekpleister,AH en dus niet voor een produkt van Procter&Gamble, Unilever e.d

En een helemaal perfecte en proefdiervrije maatschappij is denk ik helaas uitgesloten, ook voor medicijnen worden proefdieren gebruikt, dus ik doe mijn uiterste best om voor diervriendelijke en milieuvriendelijke produkten te kiezen, maar ook ik als veganist kan nooit helemaal 100% de juiste keuze maken, net zoals er hier denk ik niemand voor 100% perfect consumindert maar ik probeer er wel naar te streven trouwens.

• Channah

Goed verwoord, Marieke.

• spaarpotje

Ik gebruik ook parfum van de Body Shop, want dat is dierproefvrij. Ik had eerder ook altijd de white musk en die vond mijn nicht zo lekker. Heb ik hem een keer voor haar verjaardag gekocht, maar bij haar rook hij lang niet zo lekker. Nu heb ik lemon grass en rose.

• Hummie

Je hebt helemaal gelijk Petra, maar helaas kom je ze maar al te vaak tegen.

Ik kan soms misselijk worden van de overdadige parfumgeur die sommige mensen hebben.

• Hummie

Vind ik ook.

Ikzelf houd er eigenlijk niet van als de lucht te lang bij me blijft hangen.

Als ik 's avonds een parfum heb gebruikt en de volgende ochtend opsta, kan ik walgen van de diezelfde lucht die nog is blijven hangen.

• Hummie

Helemaal mee eens Marieke.