Consuminderen door fitness

• Channah

Dat is veel, Moonlampje, 9 kilo.

Die crosstrainer háát ik overigens, net als de loopband, en die doe ik dus allebei ook niet. Ik begin en eindig met een kwartier fietsen, en tussendoor doe ik allerlei apparaten, én een kwartier buikspieroegeningen in een ‘klasje’. Bij elkaar ben ik zo'n anderhalf uur bezig.

• Channah

Dank je, Alie! :-)

• Channah

Ma, net als jij haat ik sport, en ik zag dus ook als een berg tegen mijn eerste intake op. Maar het is mij erg meegevallen.

Ik maak overigens geen gebruik van sauna en douche, en slechts beperkt van de kleedkamer. Ik kleed mij thuis om, zodat ik alleen van schoenen hoef te wisselen en mijn jas hoef op te hangen. De sauna vind ik niet prettig, en ik viond thuis douchen een stuk comfortabeler, met alles op vaste plekken zodat je precies weet waar de shampoo staat etc.

• Channah

Inderdaad ben ik ook blij dat ik vrijwel nooit iets mankeer en dus alleen maar betaal. En natuurlijk is zo'n verzekering nodig, ook voor jezelf: je kunt van de een op de andere dag van alles (en liefst tegelijk :-() gaan mankeren.

Wat je atletenvoet/zwemmerseczeem (inderdaad een schimmel en geen eczeem) betreft: ik kan je de antischimmelcrème van Het Kruidvat aanraden. Ik heb er zelf ook gauw last van, en deze crème helpt beter en sneller dan wat mijn huisarts altijd voorschreef, en is een stuk goedkoper.

• Nel

Bedankt voor de tip ..channah …kwam er achter dat ik het ook vergoed krijgt ……..

• Channah

Ga jij ook nog steeds lekker in de sportschool, Nel?

Gisteren gebeurde er ook nog iets leuks. Ik was op de tweede keer fietsen na klaar met mijn oefeningen, en zat te wachten voor het buikspierklasje, toen er een vrouw naar mij toe kwam en mij enthousiast begroette. Ik herkende haar meteen:V. met wie ik van 1988 tot 1993 op een ander en veel krakkemikkiger sportschooltje aan callenetics had gedaan. O.K., wij die buikspieroefeningen gedaan, en daarna naast elkaar gaan fietsen en bijgepraat. Ze woont nog steeds op hetzelfde adres, vlak bij mij, maar zowel zij als ik hebben inmiddels ander werk. En wat blijkt: op 2 minuten lopen van elkaar.

Het sporten is meteen een stuk leuker geworden!

• Nel

Vindt het ook nog gezellig ook ….

• Channah

Nu ik V. weer ontmoet heb vind ik dat ook. We hebben voor morgenavond afgesproken op de sportschool. Ook weer consuminderend, want het kost ons niets. Als we elkaar op straat waren tegengekomen hadden we waarschijnlijk in het café afgesproken. ;-)

• Paul

na een poosje trainen wel ja :-)

• Nel

Ja dat kost euries *D