Consuminderen door fitness

• Marieke

Ik heb echt een grote hekel aan de sportschool hier, mijn figuur is verre van perfect en hier zie je alleen maar strakke gespierde lichamen en ik schaam mij dood om daar tussen te gaan staan.

Bovendien is het net een wedstrijd wie de mooiste en duurste outfit aan heeft, en daar doe ik niet graag aan mee.

Een vriendin van mij staat bij die sportschool hier achter de bar, zodoende heb ik de tijd gekregen om eens goed rond te kijken.

Maar ik wil wel iets van beweging krijgen dus ik loop 4 keer per week een uur met een asielhond, dat is gratis beweging en bovendien voor een heel goed doel.

Ik help ook in de huishouding bij een ernstig zieke tante van mij, en van huishoudelijk werk krijg je ook een goed figuur, dus ik gok er maar op dat ik voldoende beweging krijg zonder de sportschool;)

• Gemeente-Westland

Huishoudelijk werk is inderdaad juist één van de dingen die wordt aanbevolen als een goede manier om in beweging te blijven. Je gebruikt zo'n beetje alle spiergroepen en verbrandt meteen vet. En je hebt ook nog eens een direct zichtbaar resultaat. Daar kan geen sportschool tegenop!

• Annelies

In de tuin werken, ook prima

• Channah

Hier te Amsterdam is ook zo'n sportschool, aan de Overtoom, waar men vooral komt om de prachtige jonge zonnebankgebruinde lichamen te laten zien en de nieuwste mode op fitnesskleding te showen. Dat sporten is bijzaak. Je bent daar vanaf de straat ook goed zichtbaar, en daar gaat het toch maar om, nietwaar? ;-)

De sportschool waar ik train is kleiner en gericht op een divers publiek. Veel jongeren, dat wel, maar een leuk soort jongeren, in alle soorten en maten. En dus ook wat oudjes zoals ik. Figuur en kleding is totaal onbelangrijk: voor het merendeel zijn dat jogging- of trainigsbroeken met t-shirtjes.

Ik heb - met 9 katten - ook best een intensieve huishouding (iedere dag kattenbakken schoonmaken, stofzuigen en dweilen bijvoorbeeld), en daarnaast loop ik van en naar mijn werk en in de pauze ook nog eens. Daarnaast heb ik geen auto, en woon op de 4e verdieping zonder lift, dus het boodschappen doen is ook een intensieve klus. En ik wandel minstens eens in de maand tussen de 15 en 25 kilometer. Ik heb ook altijd gedacht dat ik geen sportschool nodig had, omdat ik wel voldoende bewoog. En ik beweeg ook voldoende, alleen train je met huishouding en lopen niet alle spieren. ik voel nu af en toe spieren waarvan ik niet wist dat ik ze had. ;-)

• Channah

Dan zouden de meeste mensen een goed figuur moeten hebben, want iedereen heeft een huishouding. Helaas, helaas, ik zie toch vaak andere voorbeelden…….

• Channah

Moet je wel een tuin hebben….. ;-)

• BennieMak

Channah schreef:

>

> Wat je atletenvoet/zwemmerseczeem (inderdaad een schimmel en

> geen eczeem) betreft: ik kan je de antischimmelcrème van Het

> Kruidvat aanraden. Ik heb er zelf ook gauw last van, en deze

> crème helpt beter en sneller dan wat mijn huisarts altijd

> voorschreef, en is een stuk goedkoper.

Mijn ervaring is anders. Normaal gesproken gebruik ik inderdaad de middeltjes van de drogist, maar een tijdje geleden had ik zo'n hardnekkige schimmel dat die ook niet helpte. Dus toen maar naar de huisarts die een creme voorschreef die het wel deed dus, en uiteindelijk nog goedkoper ook!

• Gemeente-Westland

Die heb ik, maar ook een bloedhekel aan tuinieren…

Ach ja, ik heb m'n tuin nu zover dat regelmatig schoffelen genoeg is om de boel in de klauwen te houden. Maar dat voel ik dan wel meteen in m'n armspieren. Inderdaad, het is net fitness.

• Gemeente-Westland

Daar zijn twee redenen voor:

1.: Niet iedereen is even hard met dat huishouden bezig.

2.: Als je teveel caloriën wegwerkt maakt het niet uit hoeveel je beweegt, dan ga je toch flink uitdijen (of je moet echt topsporter zijn). Dat is ook de reden dat de boeren vroeger met een gerust hart een dikke laag reuzel op het brood konden smeren, ze werkten de hele dag zo hard dat ze het toch wel verbrandden. Een paar keer per week sportschool of iedere dag stofzuigen valt daar nogal bij in het niet.

• Channah

Als je dat al voelt in je armspieren bewijst dat dat je niet genoeg beweegt.