Consuminderen door fitness

• Gemeente-Westland

Je hebt helemaal gelijk. Ik ben een enorm kantoormens en mijn beweging bestaat voornamelijk uit wandelen. Tja, wat doe je eraan. Ik kan wel een lidmaatschap bij de sportschool nemen, maar daar ga ik na een paar keer toch niet meer naartoe. Ach, ik zal er vast geen enge ziektes aan overhouden nu ik m'n gewicht onder controle aan het krijgen ben. Al 24 kilo eraf sinds vorig jaar juni. Da's pas consuminderen. :D

• Channah

Ja, dat is zo: ieder pondje komt door het mondje. En hoe meer je beweegt hoe meer calorieën je verbrandt. Maar als je mijn trainingsschema volgt, en dat is nog niet echt heel zwaar, verbrandt je met 3 x naar de sportschool gaan toch zo'n 600 calorieën, wat inhoudt dat je binnen 12 weken een kilo kwijtraakt.Of - in mijn geval - op gewicht te blijven en evengoed af en toe iets extra's kan eten. Dat was trouwens niet het doel om naar de sportschool te gaan: dat was en is om de spieren met name van dedoor artrose getergde heupen sterker tekrijgen, zodat ik minstens tot mijn 95e grote wandelingen kan blijven maken. :D ;-)

• Channah

24 kilo binnen een jaar is heel goed! Best veel, en niet té snel.

• Gemeente-Westland

Met dank aan Sonja ;)

• Ma Molton

Het kan goedkoper: www.antibakkerdieet.com

Ma

• Ma Molton

Antibakker.com (hoe zou dat nou komen?) is uit de ether gehaald, snuffel daarom maar eens hier rond:

http://www.fonteine.com/index.html

Ben je wel een paar uurtjes zoet mee.

Ma

• Gemeente-Westland

Dat boekje van Sonja kostte me net geen 14 euri en er staan minder domme dingen in als op die website. Lees het boek van Prof. Dr. Martijn Katan er maar eens op na, voor de gewichtstoename maakt het bijvoorbeeld helemaal niets uit of je “snelle” of “langzame” koolhydraten binnenkrijgt, iedere kalorie wordt door het lichaam gebruikt.

De winst van Sonja was bij mij tweeledig: ten eerste kon ik in korte tijd vrij veel afvallen en dat was ook wel hard nodig ook. Ik moet er nog 13 kilo af zien te krijgen voordat m'n gewicht weer binnen de gezonde norm valt. Ten tweede leerde ik weer gezond eten. Geen vette of supergesuikerde troep meer, maar veel groente, meer fruit dan ik eerst at en alleen af en toe een niet al te vette snack. Toen het crashdieet (want dat is het inderdaad wel) me na ruim drie maanden te zwaar werd, heb ik zelf met de ingrediënten van het dieet een eigen eetpatroon samengesteld wat gezond en op de lange termijn vol te houden is en waardoor ik nog steeds een kilo per maand kwijtraak.

De website waarnaar jij verwijst is er weer zoeen die de absolute waarheid over voeding denkt te weten (daar zijn er letterlijk honderden van) en het daarbij ook nog eens beter denkt te weten dan het voedingscentrum (vind ik toch wel knap, zo'n websitebouwer die het beter weet dan een hele groep voedingswetenschappers bij elkaar). Sonja denkt dat ook wel een beetje, maar houdt er minder vreemde ideeën op na. Zo is haar idee dat je tussendoor verplicht een snack moet eten om “je motor brandend te houden” nooit ergens wetenschappelijk bewezen of zelfs maar onderzocht, maar het zorgt er wel voor dat je tussen twee maaltijden in ieder geval iets te knabbelen hebt waardoor je minder snel in de verleiding komt om iets vets uit de automaat te trekken. Over het algemeen genomen is wat zij voorschrijft gezonder dan de meeste andere diëten.

Nog een weetje uit het boek van professor Katan: alle dieten werken, omdat ze allemaal op één of andere wijze je voedselinname beperken. En dat je daarna weer aankomt komt omdat je weer teveel caloriën naar binnen aan het werken bent. Je zult de rest van je leven anders moeten eten als je het gewicht eraf wilt houden. En ook dat geldt voor elk dieet.

• Gemeente-Westland

Deze sukkel is tegen inenten! Die heeft overduidelijk geen weet van wat die ziektes allemaal kunnen aanrichten als er niet meer gevaccineerd wordt. Zijn kind is kort na de vaccinatie ziek geworden en hij weet blijkbaar zeker dat hier sprake is van oorzaak en gevolg. Toeval bestaat voor hem niet, zijn kind is ziek en dat moet de schuld van iemand zijn. Tja, daar valt niet tegenin te lullen. Als je dan ook nog leest dat ie dat autisme verhaal er weer bijhaalt (is allang bewezen dat dat enorme onzin is, kinderen die autisme ontwikkelen doen dat nou eenmaal meestal rond die leeftijd, met of zonder vaccin) weet je al wel dat deze persoon alleen z'n eigen gelijk wil kennen. Iedereen die iets anders zegt “wil de waarheid niet erkennen.”

Daar ga ik dus verder geen seconde meer aan verspillen.