(OT) verslag , reisje

• ¥ Lotje ­­¥

zo ben er weer. . Het reisje dus dat ik gedaan heb via zo,n foldertje .

Instapplaats was 10 min te laat de bus dus . ik dacht daar begin het gedonder al .

Alle mensen opgehaald . .

We kwamen aan in Werkendam daar was het verkooppraatje . We kregen eerst koffie . Nou ik dacht , is de koffie lauw zit ik al op m,n puntje van de stoel om ze terug te roepen . Maar nee , werkelijk hij was warm en lekker . Gebak kon je er bij nemen en jawel . , Er werd gezegd dat je dat zelf dan moest betalen .Dus van te voren zeiden ze dat , zoals het hoort Je kreeg ook een briefje waarop de prijzen stonden . Dat strepen ze dan aan als je iets kocht en na afloop moet je dat betalen . en de koffie van de prijs viel echt mee , 1. 50 voor een kop koffie .

Voor de middag een uurtje praten over verkoop van reizen van hun . Dus viel eigenlijk wel mee. Toen eten . Ja nou moet je met een reisje van 9.95 niet verwachten dat je eerste klas eten krijg . Nou het was , kippensnhitzel, pommesfrietjes en een mix van groente. ijsje moest je zelf dan weer betalen . was 3 euro . maar ze riep af dat het 2.50 voor dat ijsje was . Was een schep ijs met vruchtjes . wat chocolade er op en slagroom . ging ook wel . Toen 2 en een halfuur praten over schapen bedden goed . . niks opdringerig was het . Op het laatst kon je ook kleine dingen kopen . zoals een dekentje van dat spul, pantoffels , sjaals , en creme .

Toen de bus weer in , naar Dussen was 4 kilometer verderop . Daar kregen we een lotje bij de deur . , Comsumties moest je zelf betalen . Op dat lotje was best veel prijzen . Dus eerst verloting . Toen was er een bandje van vader , moeder , en zoon . die speelde liedjes van de jaren 60 . Was best aardig zoals marielou en meer van die liedjes . Toen was er een bingo . was 5 euro de kaart . maar dat hoefde je niet te nemen als je niet wou . Waren mooie prijzen. zoals t.v , video, , koffiezetapparaat en meer van die dingen . Daarna weer verloting op dat ene bonnetje van binnenkomst . . Wat een prijzen gaven ze daar weg zeg . Toen kwam een uur vader abraham. Je kon dansen , dat werd ook gedaan . En abraham zette de zaal ook op zijn kop met polonaise .

Mij heb het gekost . de bus dus 9.95 . wat drinken ongeveer 5 euro en een bingo lot van 5 euro dus alles bij elkaar 20 euro . Ik had erger verwacht om dat veel mensen zeiden : dat is niks en je mag niks en ze dringen op of schelden .. Nee . viel 100% mee . Was eigenlijk nog best leuk . Maar in de bus naar huis zeiden mensen . Dat weer van een ander bus of firma dat er daar anders aan toe gaat. Dan moet je de hele dag naar die praatjes luisteren en deuren worden op slot gedaan en je mag niet naar de wc. Nou dat reisje wil ik ook nog eens een keer mee maken met die firma . Want…….let op . Ze mogen met een zooi mensen zoal niet de deuren op slot doen . Ik heb zelf BHV . bedrijfhulpverlening .Dus als ik daar mee gaat . En ze doen dat maak ik er werk van . Je mag geen deuren sluiten zo . brandveiligheid ;)

Maar dit reisje was best goed hoor en oja ja ook nog een cadeau mee naar huis . handenset creme . zaten 3 flesjes in en 2 potten . Dat kon je kiezen uit meerdere cadeau,s ik heb dus dit genomen . Is best aan te raden bij deze firma dus . De andere moet ik zelf ook nog meemaken .

Lotje

• simone

Ik ben 1 keer mee geweest met zo`n reisje jaren geleden.Dat was de eerste en laatste keer en wij hebben nog geboft.Na de vervelende urenlange demonstratie heeft de chauffeur ons nog heel wat van Den Haag laten zien.Ik vond de demonstratie wel opdringerig, maar ben wel erg verbaasd dat mensen in no time beslissen om zoveel geld uit te geven.

Mijn zus is ook een keer mee geweest en zou naar Duitsland gaan .Het enige Duitse wat ze heeft gezien was de chauffeur.

Voor de rest ging het regelrecht naar het gebouw waar de demonstratie werd gehouden en terug.

Je bent niet verplicht om die bij te wonen maar ze worden gehouden op plekken waar in de verste verte niks te beleven valt.

Ik krijg nog steeds uitnodigingen om mee te gaan.Al krijg ik geld toe mij nooit meer gezien

• Gemeente-Westland

Blij om te horen dat dit wel een leuk reisje was. En dat vader Abraham daadwerkelijk op kwam dagen is al helemaal top, dat had ik echt niet verwacht. Klaarblijkelijk heb je een heel andere firma getroffen dan die uit die uitzending van Kassa.

• Channah

Nou, ik vind € 20,– heel erg veel geld voor een dagje afzien.

Je begint met een verkoopppraatje.

Dan voor de middag nog eens een uur !!!!! praten over reizen van de firma.

Dan een maaltijd, die niet al te smakelijk is, en al helemaal niet afgestemd is op vegetariërs of mensen met een dieet.

Dan 2 1/2 uur verkooppraatjes.

Vervolgens een tussendeschuifdeurenoptreden van een gezin, en daarna - kreun, kreun, erger kan het niet - een bingo.

En ja,het blijkt nog erger te kunnen: een uur vader Abraham. Het lijkt wel een survivaltocht! :-( Help! Ook nog een polonaise. :-( :-( :-(

Een beter alternatief: er zijn reisbureaus die heel goedkope stedentripjes aanbieden, bijvoorbeeld voor ongeveer € 17,– naar Antwerpen of Brussel. Dat is dan alleen het vervoer. Geen flauwekul onderweg, op een plaspauze bij een benzinestation na. De enige verplichtingen: op het afgesproken tidstip bij de opstapplek staan, en eveneens op het afgesproken tijdstip weer op de plek staan waar de bus vertrekt. Dat kan je dan verder zo duur of goedkoop maken als je zelf wil, zonder verplicht naar allerlei geouwehoer te moeten luisteren en aan groepsgebeurens te moeten deelnemen.

• Marjorie

Channah schreef:

“En ja,het blijkt nog erger te kunnen: een uur vader Abraham. Het lijkt wel een survivaltocht! Help! Ook nog een polonaise.”

Men zou geld toe moeten krijgen als je Vader Abraham een uur moet aanhoren, om maar niet te spreken van de polonaise :(

• jabevi

bij wie kun je dat regelen? lijkt me wel wat, niet van die dekbedden praatjes :(

ga ik misschien mijn vriendinnen wel op tracteren omdat ik dit jaar 50 hoop te worden!

Jabevi

• Gemeente-Westland

Vader Abraham is ook niet mijn favoriete zanger, maar blijkbaar vindt Lotje hem wel leuk. En bij zo'n stedentrip zit dan dus niet zo'n optreden. Ieder het zijne, zeg ik dan altijd maar.

Naar mijn mening had het trouwens erger gekund. Frans Bauer, bijvoorbeeld. Mag ik even een teiltje?

• Channah

Voor zo'n reisje moet je eerst je levensverzekering c.q. begrafenispolis aan een gedegen onderzoek onderwerpen en bijstellen, want de kans is groot dat je zo'n programma niet overleeft. ;-) Ook verstandig om vast een tekst voor de rouwkaarten en overlijdensavertentie(s) op te stellen voordat je familie dat met ludieke teksten doet. :D

• ¥ Lotje ­­¥

De plek waar het was . Was midden in Werkendam van de demomstratie en deze was niks opdringerig . . Ik ging er naar toe omdat ik zoveel verhalen hoorde negatieve en dacht. :: Dan hebben ze een goede aan me . Maar kon ze nergens op betrappen :D:D:D

• ¥ Lotje ­­¥

Er moet er nog een zijn idd zoals ik hoorde in de bus en daar zou het minder zijn . daar werden de deuren gesloten . Nou dat zou ik wel eens willen zien zeg.. Als die er is en ik weet wanneer hier in de buurt . Dan ga ik zeker mee . Zou wel eens willen zien dat we opgesloten worden :D:D