AEG is volgens mij ook een hele goede wasmachine Fransje ! Maar die is helaas gewoon niet getest.
Onze eerste wasmachine was een tweedehandse AEG en daar hebben we heeel lang mee gedaan en een heeeeleboel luierwassen meegewassen :-)
de levensduur van Miele wasmachines is ook niet meer wat het geweest is! er schijnt tegenwoordig een andere motor in te gaan , omdat het goedkoper is.
De oude Mieles gingen wel 20 jaar mee, maar mijn vriendin heeft aan haar Miele ( nu 6 jaar oud) al verschillende dure reparaties gehad. de monteur vertelde toen dat ze andere motoren in de mieles zetten tegenwoordig.
of het waar is weet ik natuurlijk niet, misschien een machine die op maandagmorgen gemaakt is ?
de vroegere AEG Turnamat was ook zo'n wasmachine die met kop en schouders boven andere uitstak, helaas zijn de nieuwere modellen ook kwetsbaarder.
Jabevi
Naast merken kun je het beste ook kijken naar mogelijkheden. Bijzonder consuminderend is het bijvoorbeeld als je een machine kiest met een grotere trommel, bijvoorbeeld van 8 kilo (het grootste wat ik gezien heb is 9 kilo). Dat betekent dat je minder vaak hoeft te wassen (je kunt bijvoorbeeld beddegoed gelijk met de bonte was erin doen) en dat scheelt heel veel in het energieverbruik. Daarnaast is het ook handig als je naar het tweede letter op het energielabel kijkt, die voor droogresultaat. Daar staat maar bij heel weinig wasmachines een A, want daarvoor moet ie op minimaal 1600 toeren centrifugeren. Dat kost heel wat minder energie dan diezelfde hoeveelheid water er met de droogtrommel uit te laten halen.
Ik heb kortgeleden een Siemens Extraklasse aangeschaft met bovenstaande kenmerken en ben daar best tevreden over. Hij was niet goedkoop, maar je kunt echt alles instellen. Hij heeft bovendien ook een handwas setting, waardoor je je handwas voortaan gewoon in de machine kan doen. Alleen gebruik ik die niet voor wol, want in die setting kan ie maar 2 kilo aan. Gelukkig heb ik vrij stevige truien die de gewone was zonder problemen doorstaan.
Sinds we trouwden, hebben we altijd een Miele gehad. De eerste heeft het 17 jaar uitgehouden (met groot gezin). We zijn nu met de 2e bezig, die is nu 5 jaar oud. De eerste is 1x gerepareerd, na een jaar of 13, na 17 jaar is die naar mijn broertje gegaan en heeft het daar nog 4 jaar uitgehouden in het studentenhuis.
ik aou in ieder geval de prijzen vergelijken voor je tot aanschaf overgaat: http://www.vergelijk.nl
als je liever bij een winkel in de buurt koopt, ivm event. reparatie, kun je de prijzen die er op internet gevraagd worden uitprinten en meenemen naar de winkel, dan valt er meestal wel over te praten.
Jabevi
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?