Mijn AEG (met aparte centrifuge) heeft het bij mij 20 jaar zeer naar tevredenheid gedaan en daarna nog jaren bij mijn zwager. Nu heb ik een Miele.
Ik woon alleen en zelfs voor mij is het nog handig. Zo hoef je die trommel niet helemaal vol te laden, ik was iedere week, maar als je bijvoorbeeld beddegoed wilt wassen kan dat in een normale trommel niet gelijktijdig met de bonte was, dat is dan teveel. Ik heb bovendien allemaal zelfgebreide truien die nogal veel ruimte innemen in de wasmachine. Voordat ik deze had betekende dat de hele winter enkel voor de truien dus alleen al twee keer wassen in de week, nu nog maar één per week. En dat scheelt echt al veel.
En gezinsgrootte heeft al helemaal niets te maken met hoe snel het apparaat centrifugeert, terwijl dat wel merkbaar invloed heeft op hoe lang de wasdroger moet werken.
Nou, dat viel ons dus tegen !
Terwijl mijn man zakenman was!
Dus weet te handelen !!
Daarom kozen wij voor internet
Al heel wat voor ons zestigplussers
Ook de eerste keer
Wilden we gewoon eens uitproberen
En het is prima gegaan
Met 2 jaar garantie
En 200 euro minder dan bij de winkel
is toch de moeite waard
Wel hebben we hetzelfde merk gekocht
Daar de monteur zei dat we dan via de firma Bosch 50 Euro korting kregen !
Wat ik altijd doe als ik iets groots ‘nieuw’ wil kopen: ik zoek op de website van Milieu Centraal wat de zuinigste is, kijk op de website van de Consumentenbond wat de beste is, dan maak ik een top drie. Vervolgens ga ik op zoek naar de goedkoopste prijs op internet. Met die prijzen op zak ga ik naar mijn plaatselijke witgoed dealer. Zij gaan dan uitzoeken of ze in de buurt van die prijs kunnen komen. Meestal zitten ze er wel een beetje boven, maar heel veel scheelt het niet. Op deze manier ondersteun ik de plaatselijke middenstand en ben ik verzekerd van service als mijn apparatuur onverhoopt toch iets gaat mankeren :-)
Helaas de reparatie van de Miele werd te duur.Ik heb een nieuwe uitgezocht .Hij komt vanmiddag.Wij hebben geen auto en zijn al, jaren vaste klant bij een electrozaak in onze woonplaats.Ik pingel altijd wel wat af maar ga niet tot het uiterste.
Je krijgt daardoor ook wat meer service.
Het is weer een Miele geworden
Bedankt voor jullie reakties.
Ik woon ook alleen, en ik was iedere week twee wassen. Daartoe heb ik een eenvoudig sorteersysteem: donker en licht. Door de week heen gooi ik de lichte dingen in de (gewone) trommel van mijn AEG en de donkere dingen in de wasmand.
Mijn truien zijn ook alle zelfgebreid en sommige nogal zwaar. Maar ik heb nooit meer dan 2 truien per week in de was. Ik draag ze namelijk niet op het blote lijf: altijd met een t-shirt met lange mouwen eronder. Na dragen hang ik ze op een hangertje te luchten.
Een hemd onder de trui is mij te warm, zeker met die slappe winters van de laatste paar jaren. Bovendien ben ik allergisch voor deodorant, dus moet ik echt iedere dag schone bovenkleding aan. Maar met m'n huidige machientje kan dat dus met één wekelijkse was afgehandeld worden. Dat overige systeem van donker en licht heb ik trouwens ook, dus draai ik drie wassen per week in de winter en twee in de zomer.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?