wasmachine

• Douce

De zoutkristaldeodorant (De Tuinen) is misschien een optie voor je. Ik weet niet of je daarmee bekend bent.

Douce*D

• Gemeente-Westland

Nee, die kende ik nog niet. Ik heb al wel deoleen geprobeerd, de creme van dat merk zou het meest antiallergisch moeten zijn wat er maar is. Maar helaas, zelfs daarvan kreeg ik na enkele maanden gebruik nog jeukende rode vlekken onder m'n oksels. Is dat spul van de tuinen nog antiallergener?

Ik ben nu overigens weer even met deo begonnen (white musk van de body shop) omdat ik wel even een lekker geurtje en een zeker gevoel kan gebruiken. Zodra het begint te jeuken hou ik er gewoon weer mee op. En wie weet, misschien ben ik ondertussen wel over die allergie heengegroeid. Duim maar voor me. :)

• Rick

Die kristaldeodorant is op meerdere plaatsen verkrijgbaar, ook bij de natuurwinkel en in meerdere goede drogisterijen. Het werkt geweldig, geen geurtjes, of je moet echt heel hard aan het werk zijn/sporten. Je moet 'm alleen niet laten vallen…

• Channah

Die slappe winters zijn de reden waarom ik de laatste 15 jaar niet meer van die dikke truien brei. En de reden waarom ik altijd een t-shirt onder een trui draag is dat ik allergisch ben voor wol.

• Channah

Ik heb andere ervaringen. Ik transpireer maar heel weinig, maar die kristaldeodorant, die ik uit allergie-overwegingen had aangeschaft, werkte bij mij voor geen meter. De White Musk-deo van de Bodyshop werkt uitstekend, en ik krijg er geen uitslag van.

• Douce

Thaise natuurlijke deodorant steen

Deze stenen worden in Thailand al honderden jaren gebruikt om lichaams- en voetengeur te voorkomen, als kuur tegen puistjes en lichte huidproblemen en als waterzuiveraar.

De bereidingswijze is 100% zuiver en natuurlijk. De stenen worden gemaakt van Potassium Sulfaat en minerale zouten. De minerale zouten worden verkregen uit minerale bronnen in Thailand en kristalliseren in een periode van enkele maanden. Vanwege de kristalstructuur en het met de hand bewerken van de stenen, zijn geen twee stenen gelijk in gewicht of vorm.

Minerale zouten: Ammonium, Barium, Calcium, IJzer, Magnesium, Mangaan, Phosphorus, Potassium, Sillicon, Strontium en Titanium.

De stenen bevatten geen Petroleum, Emulgeermiddelen, Alcohol, Parfum, gevaarlijke chemicaliën of vulmiddelen. Ook is er geen Aluminium Chloride aanwezig, welke wel in diverse andere deodorants worden gebruikt en waarvan in onderzoek is of deze stof één van de veroorzakers is van de ziekte van Altzheimer, verstopte Lymfevaten en andere ziekten.

De stenen zijn getest in Canada en Thailand en zijn bewezen Hypoallergeen. Ze zijn niet irriterend op de gevoelige huid.

HOE HET WERKT:

Het houd de transpiratie niet tegen, dus sluit geen poriën af, het verbergt geen luchtjes met parfum. Het gaat echter direct naar de veroorzaker, n.l. de bacteriën die de nare geuren veroorzaken. Door het gebruik blijft een laagje mineraal zout op de huid achter. dit kan niet gezien of gevoeld worden; de combinatie van de minerale zouten heeft de unieke eigenschap van het voorkomen van bacteriegroei. Vanwege de grote moleculenstructuur is er geen opname “IN” de huid. Het laat ook geen giftige restlaag achter.

HOE TE GEBRUIKEN:

Na bad of douche, terwijl het lichaam nog nat is, gewoon de steen gebruiken op de plaatsen die dat nodig hebben, op dezelfde manier als een roller. Als het lichaam te droog is maak je de steen nat voor het gebruik, wel het gehele gebied wat nodig is bestrijken.

Laat de steen niet in het water liggen, dan kan hij oplossen. Wanneer hij op een harde ondergrond valt kan hij breken.

Het wordt geadviseerd de steen af te spoelen met water wanneer meer dan 1 persoon de

steen gebruiken.

De steen is niet kleverig of vettig en laat geen vlekken achter.

Iedere steen, wanneer door 1 persoon gebruikt, kan tenminste 4 tot 6 maanden gebruikt

worden en waarschijnlijk wel langer.

PS de tekst gaat over een losse steen (document al wat jaren in opslag ….) tegenwoordig zijn er ook sticks te koop

Douce*D

• Margreet

De zoutkristal werkte bij mij ook niet goed. Op een gegeven moment kwamen er ook nog scherpe randjes aan…ai….mijn huid.

Nu gebruik ik de anti-transparant van Zarqua en die doet het prima. Ik heb ook een heel gevoelige huid (ook jaren exceem gehad) en kan deze zelfs na het ontharen gebruiken.

groetjes Margreet

• Douce

Ach, het is informatie voor wie het gebruiken wil/kan. Zelf gebruik ik de crème van Nivea, dat is erg zacht en heeft een frisse neutrale geur, zodat het niet “vloekt” met mijn parfum.

Deze crème is ook na het ontharen (dat doe ik met mesjes - Venus) goed te gebruiken. De meeste andere producten zijn veel te agressief, krijg er pukkeltjes van en hebben een, althans naar mijn smaak, akelige geur.

PS ik heb wel een ruw stuk van de deokristal, maar gebruik het zelden, er zit, en dat vind ik niet prettig in tegenstelling tot anderen misschien, geen geur aan..;)

Douce*D