vleesvervangers

• Lauren

Dank voor het goede idee.

Zelf maak ik van restjes groente,aardappelen en vlees vaak soep maar dit kna soms ook eeen lekkere restverwerking zijn.

Zal het onthouden. En de rookkaas zal een heel goed toevoeging/smaak erbij zijn.

• krentje

Het heet geen vega-burger.

Het zijn vegetarische schijven. Heus waar !

Bij albert heijn heb je vegetarische schijven.

• Gemeente-Westland

Ik vind vlees inderdaad lekker. Maar toch blijf ik er vanaf. Vandaar dus de vleesvervangers.

• maria

Een “Hamburger” is een broodje met rundergehakt De naam is afgeleid van de stad Hamburg waar dit gerecht oorspronkelijk in deze vorm werd geserveerd.Wat in nederland meestal als hamburger wordt verkocht is dus alleen het beleg.

En de naam vegaburger slaat al helemaal nergens op en is waarschijnlijk een gebrek aan originaliteit van de makers ervan.Die benaming werkt altijd op mijn lachspieren.

Maria

• krentje

het benne geen burgers het benne schijve :D:D

• Channah

Gebrek aan originaliteit kun je de bedenkers van bijvoorbeeld de kipburger ook verwijten. Echt ergens gelezen, hoewel ik niet meer weet waar:

• Paul

Wie meer over m`n melkvee bedrijf wil weten, kan m`n weblog lezen, daar staat ook een foto van mezelf.

Heb het een tijdje niet bijgehouden, maar je kunt wel een indruk krijgen:

www.farmer.web-log.nl

• K@rin

Het blijft toch allemaal geneuzel over “hoe het heet” en “hoe het er uitziet”.

En niemand komt met alternatieven, want die zijn er kennelijk niet.

Wat doet het er in vredesnaam toe, we snappen allemaal wat er bedoeld wordt.

• Channah

De rechtgeaarde vegetariër maakt het geen ene moer uit of er 3 dingen - aardappelen, groente, vlees -op het bord liggen. De vegetariërs koken doorgaans ook zonder de vleesvervangende schijven uit de supermarkten te gebruiken. ;maar soms doet zo'n vegetariër een concessie: als er een vleeseter komt eten, die wel prijs stelt op de heilige drieëenheid aardappeen, groente, vlees. In zo'n geval lijken mij de vleesvervangers van An stukken smakelijker dan die kleffe Tivallhappen.

• K@rin

Dat snap ik. Sterker nog, ik heb een dochter, die ook vegetarariër is.

Maar dat gedoe, hoe het heet of hoe het er uit ziet, dat snap ik niet.