vleesvervangers

• Gemeente-Westland

Precies. Dat voorschrijven wat “de rechtgeaarde vegetariër” zou moeten doen of laten om vegetariër te mogen heten is weer dat typische opgeheven Nederlandse domineesvingertje. We denken allemaal de ander te mogen veroordelen volgens de eigen norm. Volgens mij (en waarschijnlijk ook volgens de Dikke van Dale) is een vegetariër gewoon iemand die geen (onderdelen van) dode dieren wenst te consumeren. Het al dan niet lusten van vlees heeft daar niets mee te maken. Wat er dus verder in welke vorm en onder welke naam op het bord ligt doet er dan ook helemaal niet toe!

Dat sommige mensen er nog een hele verdere levensstijl omheen wensen te breien is hun goed recht en ook vast helemaal niet verkeerd, maar dat brengt voor deze mensen niet het recht met zich mee om te eisen dat iedere andere vegetariër ook aan die extra normen moet voldoen om zich zo te mogen noemen.

• Rick

Misschien is het juister om hier ‘rechtgeaarde’ te vervangen door ‘doorgewinterde’. Vroeger waren er geen kant-en-klaar vleesvervangers en werd er veel meer een beroep gedaan op je eigen creativiteit. Ik ben zelf nog niet zo lang vegetariër en maak redelijk vaak gebruik van een schijf/burger/reepjes of wat dan ook maar in de aanbieding moge zijn. Dat ligt dan in de vriezer te wachten tot ik een creatieve inzinking heb ;-)

• Beheerder

Vlees vervangers:

Tofoe

Tempeh

eieren

en verder wat je in de supoer als vervanger kan kopen.

• rob

Ik dacht dat we recepten zouden uitwisselen en niet zeuren over hoe iets moet heten.

Marlies

• zackary

Huh?

• Channah

Je hebt gelijk, en eigenlijk bedoelde ik dat ook. O jee, en ik had mijn tekst al gewijzigd. Er stond eerst: “De rechtgeaarde vegetariër zal het een worst wezen of…..” etc. :D

• Kaat

mag je zeggen hoor Channah: zal het een worst wezen…:D

je hebt heel lekkere veggie worstjes.

overigens blijf ik terugdenken aan de produkten van Linda McCartney, die had zaaaaaalige dingen, jammer dat die er niet meer zijn (en zij zelf ook overigens).

• Marieke

Een beetje heel erg OT Paul, maar ik vind dat zwaluwnest in je stal geweldig!

Je hebt ze hopelijk wel met rust gelaten denk ik, er zijn er al zo weinig meer over door ons compleet overbevolkte landje:(

• Paul

zo zOuT heb je het nog nooit gegeten ;-)

• Channah

Ja, die waren inderdaad lekker, maar in het verleden ook lang niet overal verkrijgbaar.