Maag pijn OT

• Beheerder

Ik weet dat mijn vraag niks met consumideren te maken heeft. Maar ik verrek van de maag pijn waardoor ik echt dubbel sla van de pijn. Wie heeft een tip voor me om het dragelijker te maken want ik moet vanmiddag gaan werken en wil me hiervoor niet ziek melden.

• an

op een hand vol haver kauwen helpt hier wel wat.

Verder geen tips, sterkte.

• Gemeente-Westland

Bouillon wil de maag nog wel eens rust geven, hoe zouter hoe beter.

• Margriet

Als het een “bedorven” maag is helpt het soms om een flink glas cola te drinken en even lekker te boeren. Dat kan enorm opluchten! Een appel doet de truc ook.

Bij maagzuur: Schepje maizena in lauw water oplossen en opdrinken.

Bij misselijkheid: Gewoon eten waar je trek in hebt, ook als je moet overgeven.

Als de pijn in je buik een gevolg is van een dwarszittende prop ontlasting, ga dan even liggen op je linkerzij. (10 minuutjes moet genoeg zijn). Door die houding gaat ontlasting sneller door de darm. Winden niet inhouden maar flink laten wapperen.

Je kunt met lichte massage in de linkerflank helpen.

Maar eigenlijk moet je bij plotselinge en onbegrepen erge maagpijn even naar de dokter.

Sterkte! M.

• Desiree2

juist ga naar de dokter of huisartsenpost

• Beheerder

Een bedorven maag is het in elk geval niet lijkt mij. We zijn gisteravond wezen stappen en na 3 pilsjes voelde ik me al niet lekker worden ( misselijk) dus heb ik verder niks genuttigd en vanochtend op gestaan met hevige maagpijnen.

Ben nu melk aan het drinken verlicht een beetje. Houd het de hele dag aan dan ga ik morgen naar de HA

• Hummie

Zoute drop wil ook weleens helpen.

• Ineke

Ja zeker naar de dokter gaan want het kan een galaanval zijn. Dit wil zeggen dat je galstenen zou kunnen hebben. Je krijgt dan inderdaad pijn alsof ze je een mes in de maag steken en een uur later kan het weer over zijn. Ik zeg niet dat het dit is maar beter het zekere voor het onzekere he? :-)

• Beheerder

Heb de HAP gebelt. Moet maar wat rennies of maag drankje innemen me verder rustig houden niet zwaar eten en kijken of het over gaat anders morgen naar mijn HA gaan. :?

Snappen jullie nou waarom ik niet naar de dokter wil gaan.

• Desiree2

nee :?