Maag pijn OT

• Channah

Toen ik jáááááren geleden wegens steeds terugkerende heftige maagpijn die laurierdroppasta kreeg voorgeschreven had ik dezelfde diagnose. En naast die pasta moest ik inderdaad niet teveel tegelijk eten. Dat is nu ee gewoonte geworden, sterker nog: ik kán niet meer veel tegelijk eten. Soms vervelend als je in een restaurant zit, en niet aan voorgerechten mee kan doen, omdat je dan het hoofdgerecht niet meer aan kunt. Aaan de andere kant een goed excuus om de hele avond in een restaurant door te brengen en zo een heel menu te spreiden over een aantal uren.

Mij heeft deze manier van eten wel opgeleverd dat ik praktish nooit meer last heb van maagpijn. En wat pedis eten betreft: ik ben er gek op! Ik begin dan met een of twee flinke eetlepel gekookte rijst zonder verdere toevoegingen, en een glas water. Dat legt een laagje in de maag, waardoor de scherpe dingen niet zo hard aankomen.

• Beheerder

Ik zal het in gedachten houden om eerst een basis aan te leggen voor ik inderdaad pedis ga eten. Ik eet nl heel maar dan ook heel erg heet. En dat zonder blikken of blozen of tranen in de ogen etc. Kom uit een indische familie waar het je bijwijze van met de paplepel in gegoten wordt.

Maar even wat anders die laurierdroppasta krijg je dat alleen op recept?

• Ineke

Gelijk heb je, succes!