Maag pijn OT

• Lot

Appel reinigt de maag ook vaak.

Of gemberthee

• K@rin

Nee, ik snap er geen bal van.

Als jij verrekt van de pijn, moet je er op staan, dat je je bij de HAP laat nakijken!

• Ma Molton

De HAP is bedoeld voor spoedeisende hulp, meestal zijn de artsen onderweg naar patiënten met levensbedreigende aandoeningen, de assistenten moeten de klachten naar urgentie inschatten en advies geven.

Mijn dochter werkt op een HAP en daar wordt het schaarse personeel vaak benaderd door mensen die door de week geen zin of tijd hebben om met huis-tuin en keukenklachten naar de huisarts te gaan.

Adnil, kijk het nog even aan, zolang je nog geen bloed opgeeft val je niet onder spoedeisende hulp, het is vervelend maar niet anders.

Je had het over bier drinken, het kan best zijn dat de leidingen van de tap vervuild waren, is mij ook een keer gebeurd en was er doodziek van.

Ma

• ¥ Lotje ­­¥

even langs de dokter .

• Beheerder

Hoi Ma Molton,

Ik kijk het inderdaad nog even aan. Heb ik er morgen nog steeds last van dan ga ik naar de HA.

Ben nu eenmaal iemand die niet voor elk wisse wasje naar de dokter gaat. Ook al omdat ze vaak ( de HA van mij dan ) denken dat je je aansteld terwijl je op jaar basis misschien amar 1x daar komt.

• Moonlampje

ja die artsen ken ik ook. die van mij daar moet je als je dood voor de deur ligt nog zelf je diagnose aan hem vertellen. kom er alleen voor de prikpil en dat doet de assistente

• Gemeente-Westland

Daar had ik nog niet eens aan gedacht en het kan inderdaad erg pijnlijk zijn. Je kunt dan om een extra sterke pijnstiller vragen. Wel heel erg opletten of je geen koorts erbij krijgt, want dan wordt het als het galstenen zijn wel een noodgeval.

Datzelfde geldt trouwens ook voor andere mogelijkheden, dus bij koorts direct weer bellen en dat melden.

• Marieke

Venkelthee drinken, dat helpt bij mij heel goed, ik heb een hele gevoelige maag helaas:(

• Channah

Laurierdrop.

Ik heb een tijdje heel erg veel last van maagpijn gehad, en kreeg laurierdroppasta op doktersrecept. Dat was geen straf, want ik vind het heerlijk! ;-) Helaas kon ik er in de voorgeschreven hoeveelheden niet tegen: er verzamelde zich vocht rond mijn gewrichten, wat erg pijnlijk was. Als je laurierdrop gaat nemen moet je dus wel opletten dat je niet te veel neemt.

Als ik nu maagpijn heb, neem ik wel laurierdrop, maar niet bij eetlepels vol. Gewoon een paar per dag.

Beterschap, Linda!

• Beheerder

Channah,

Hier heb ik nog nooit van gehoord. Gewone laurierdrop ja en die vind ik wel lekker zo op zijn tijd 1 dropje meer niet want drop en ik gaan niet goed samen mijn bloeddruk stijgt meteen sky high.

Maar vanmorgen gaat het ietsjes beter. komt misschien omdat ik gisteren alleen maar melk gedronken heb en heel vloeibare pap gegeten heb, Van morgen voorzichtig 1 snee brood met smeerkaas en een glas melk. het gaat nog allemaal goed.Denk dat ik nog even ristig aan doe en niet zwaar ga eten om het allemaal aan te kijken.