goed zo, laat je niet uit de tent lokken.
Als jij dit niet hoeft te doen, zullen daar ongetwijfeld zwaarwegende redenen voor zijn en jou veroordeel ik dan ook niet.
Maar die luie lapzwansen die gezond zijn en verder ook geen problemen hebben en het desondanks toch verdommen om ook maar iets te doen voor het geld dat ze krijgen kunnen ze wat mij betreft niet hard genoeg aanpakken.
Overigens verlies je niet je hele uitkering, je wordt er alleen in gekort. En dat doet pijn, ja. Niet werken betekent nou eenmaal minder geld. Mooie les voor die types. Maar dwangarbeid is het dus niet. Dat is het pas als je politie je 's ochtends op komt halen en bewaakt of je je werk wel doet.
En of het nou vmbo-ers of universitair geschoolden zijn maakt mij ook geen barst uit. Blijkbaar hebben ze dat diploma niet kunnen omzetten in werk, dus zie ik de waarde er dan ook niet van in. Laat ze maar bewijzen dat ze te goed zijn voor dat werk door beter werk te krijgen. In de tussentijd is schoffelen prima werk voor iedereen. Iedereen die er op neerkijkt is wat mij betreft een enorme snob.
En reken maar dat het werkt. In de gemeenten die Work First hebben ingevoerd hebben ze gezien dat heel veel mensen die een uitkering aanvroegen opeens wel in staat zijn om ander werk te vinden zodra ze horen wat ze moeten doen voor die uitkering. Dat scheelt de samenleving miljoenen aan uitkeringen voor mensen die dachten even lekker vakantie te kunnen vieren.
Nogmaals, mensen die om welke reden dan ook niet kunnen werken, daar zul je mij geen onvertogen woord over horen zeggen. Mensen die niet willen werken maar dat zelf kunnen financieren (door spaargeld bijvoorbeeld), ook geen probleem. Maar mensen die op kosten van de maatschappij vakantie willen houden, duw die maar heel snel die schoffel in de hand.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?