Als ik alleen zou zijn (en dat ben ik op eerste paasdag godzijdank) zou ik dat ook doen. En dan geniet ik ook zo van die gewone dingen.
Pasen gaat over nieuw leven: lente, de natuur die ontwaakt, de planten die ontluiken en de dieren die geboren worden. Waar het christendom handig op ingehaakt heeft om daar het nieuwe leven, wat door Jezus Cheristus is beloofd, aan te verbinden. Hoewel ik geen christen (meer) ben heb ik daar niets op tegen. Wel mooi als symboliek.
Wij ook niet meer ,maar vroeger met de kinderen deden we wel van alles.
Net als mijn ouders bij ons ,eieren kleuren ,choceieren zoeken en een paasontbijt ,een wandeling door de bossen
Ik wil dat mijn kinderen daar met een fijn gevoel aan terug kunnen denken net als ik .
Echter aan complete dinees hebben we nooit gedaan.
En zullen we nooit doen.
Ik moet er echt aan wennen dat het zo vroeg valt dit jaar,normaal gaan rond die tijd wat lissen en andere gele bloemen open ,nu dus niet
Ha, een Geuzenvelder! :-)
Natuurlij heb ik even in je info gekeken, vandaar mijn vraag: ben jij een zus van Lucy?
Ja, ik heb het geloof helemaal totaal achter mij gelaten, overigens al meer dan 30 jaar geleden. Ik heb mij zelfs officieel uit laten schrijven. Ik ben wel blij met mijn katholieke opvoeding: daardoor heb ik heel wat van kunst en cultuur geleerd.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?