Goedkoop Paasmenu

• Channah

Als ik alleen zou zijn (en dat ben ik op eerste paasdag godzijdank) zou ik dat ook doen. En dan geniet ik ook zo van die gewone dingen.

• Nel

Nou ik ook hou niet van die onzin ….en mijn ega ook niet ….

• Paul

Pasen gaat inderdaad over iets heeeel anders, dan eten en drinken. :-)

• Channah

Pasen gaat over nieuw leven: lente, de natuur die ontwaakt, de planten die ontluiken en de dieren die geboren worden. Waar het christendom handig op ingehaakt heeft om daar het nieuwe leven, wat door Jezus Cheristus is beloofd, aan te verbinden. Hoewel ik geen christen (meer) ben heb ik daar niets op tegen. Wel mooi als symboliek.

• maia

Wij ook niet meer ,maar vroeger met de kinderen deden we wel van alles.

Net als mijn ouders bij ons ,eieren kleuren ,choceieren zoeken en een paasontbijt ,een wandeling door de bossen

Ik wil dat mijn kinderen daar met een fijn gevoel aan terug kunnen denken net als ik .

Echter aan complete dinees hebben we nooit gedaan.

En zullen we nooit doen.

Ik moet er echt aan wennen dat het zo vroeg valt dit jaar,normaal gaan rond die tijd wat lissen en andere gele bloemen open ,nu dus niet

• Willemijn

Ja, Channah, jij kwam toch uit een Katholiek nest.

Heb je dat helemaal achter je gelaten?

Ik kom ook uit een Katholiek nest (ben ook Geuzenvelder) maar helemaal achter me laten kan ik het toch niet!

• Annelies

Ik ook niet

Vind er toch nog altijd iets

Maar het beleid van de kerk , daar sta ik niet zo achter

Ik vind dat ook iets anders, dan een persoonlijk geloof

• Alie

ja kerstdiners, zie AH t lijkt wel kerst, paasdiners ken ik namelijk niet!

• Channah

Ha, een Geuzenvelder! :-)

Natuurlij heb ik even in je info gekeken, vandaar mijn vraag: ben jij een zus van Lucy?

Ja, ik heb het geloof helemaal totaal achter mij gelaten, overigens al meer dan 30 jaar geleden. Ik heb mij zelfs officieel uit laten schrijven. Ik ben wel blij met mijn katholieke opvoeding: daardoor heb ik heel wat van kunst en cultuur geleerd.

• Willemijn

Ja, je hebt natuurlijk mijn achternaam gezien!

Ja, ik ben een zus van Lucy (en nog twee andere zusters).

Wij kennen elkaar niet, we schelen best wat in leeftijd. Ik ben 48 jaar oud.