Vette feestdagen.....

  • Ma Molton

    Daar doe ik dus niet meer aan mee: het soort van eten met de feestdagen, zo'n een typische uitvinding met kerst, oud en nieuw, sinterklaas en pasen. Ik heb het over gourmetten, je weet wel dat vettige eten waarvoor je je eettafellamp moet inpakken in de aluminiumfolie om niet in vettig drupvocht aan tafel te hoeven zitten.

    Wij hebben vanmiddag met de kinderen een heerlijke paasbrunch genuttigd, er is van alles over gebleven en dat vullen we aan met soep voor het avondeten en met een beetje mazzel is het voor morgen ook nog genoeg.

    Het gourmetten stellen we uit tot het zomerseizoen, lekker makkelijk in de tuin met een verlengsnoer…………………want………..als je gaat barbecuen heb je weer het “mannenhoutskoolvuur” probleem (zwart geblakerde satéh, bloederige kippen pootjes, taaie hamburgers en kapot gebakken worsten) Herkenbaar meiden?

    Nog zo iets…….kerststol, paasstol, pinksterstol, chocoladeletters of chocolade eitjes, allemaal hetzelfde….=krentenbrood en een reep chocolade.

    Morgen eiersalade maken van de verstopeieren en dat oprollen met creme fraiche in een wrapje.(is geen grapje)

    Gelukkig weet ik wel waar pasen over gaat.

    Ma

  • Juut 03-02-08

    Helaas wij morgen wel “vettig” eten hoewel ik dat vettig reuze mee vind vallen hoor zolang je niet te veel (of bijna geen boter gebruikt) blijven de lampen hier schoon hoor, het heerlijke ervan vind ik dat je niet uren in de keuken staat maar ter plekke alles bakt, voorbereiding heb je natuurlijk wel omdat ik geen kant en klare zut koop alles vlees marinades maak ik zelf…………naast vlees natuurlijk ook vis en in de pannetjes onderin eitjes en groente en lekker veel turks brood ( met zelfgemaakte knoflooksaus) De twee keer per jaar (ongeveer) dat we gourmetten genieten we lekker met zijn alle aan tafel. Soep had ik vandaag voor in de voormiddag (laat ontbijtje gehad) dus genoten van een zelfgemaakte ossenstaartsoep met turks brood……straks nog een simpele maaltijd………..en dan lekker genieten van de avond…………en leg nog eens uit hoe je dat doe met die eieren en creme fraiche??

    grpet

  • Ma Molton

    Met die eieren Juut………………wraps of tortilla's insmeren met creme fraiche, daarop de klein gesneden verstoppaaseieren, beetje van dit of een beetje van dat erop, net wat je lekker vindt, oprollen en inpakken in alufolie (evt. dat van de lamp. hahaha), in stukken snijden als je het wilt eten of bij de borrel.

    Turks brood vind ik niks aan, taaie rommel, wij zijn meer van de verse franse baquette of desem (was in de bonus deze week bij AH, 2 voor 2,09)

    Verder ben ik blij dat we te eten hebben, dinsdag weer rooie kool met bloedworst.

    Ma

  • Juut 03-02-08

    nou weet niet waar je woont maar hier is het turkse brood bij de juiste bakker heerlijk, niks taai…………dacht even dat je chocolade eieren in die wrap deed, dat leek met nog al smerig….hahahhahaha gewone eieren verstoppen we hier niet namelijk en tjeemig moet nog nadenken wat we dinsdag gaan eten hoor……….geen rode kool en al helemaal geen bloedworst, zal wel de pasta zijn die we nog over hadden van een paar dagen geleden ( de saus dan de pasta zelf kook ik dan wel weer) succes met het zoeken naar de eieren >:D<

  • Ma Molton

    Ach Juut, zo rommelen we allemaal maar zo'n end an, wat maakt het uit zolang we nog niet rood staan is elke dag een feestje………….. wie weet wat het Catshuis ons gaat brengen?

    Ma

  • Juut 03-02-08

    (tu)

  • margreet

    Hier ook geen gourmetten, had zoon “geen zin in”, hadden we ook nog in februari gedaan- heel gezellig.

    Nu maar iets uit de vriezer opgebakken, ons hoofd staat nu niet zo naar leuke dingen… helaas.

    Wel dankbaar voor alle goeds wat we hebben en dat we gezond zijn!!!!

    Vandaag even (gezellig) naar mijn ouders geweest; mams helemaal duf van de medicijnen tegen de rugpijn,sneu, valt ter plekke in slaap op de bank waar je bij zit.

    Maar gaat wel de vogeltjes voeren van de kruimels die over zijn van de paastraktatie…. Da's nou mijn moeder!

  • Juut 03-02-08

    ach ja zo doet iedereen wat en wat vervelend voor je moeder………..morgen ochtend gaan we naar mijn mams die 81 wordt…………ook niet altijd even “bij” maar dat krijg je op die leeftijd.

  • Chantalleke

    Het nadeel van gourmetten en fonduen is het lange wachten voordat je hapje gaar/gereed is. Ik ben alleen de versies gewend zonder stekkertje maar met spiritus. Intussen heb ik dan al 3 baquettes en turkse broden naar binnen gewerkt omdat ik niet te genieten ben als ik honger heb. Suikerspiegel daalt dan iets te ver..(:P)

  • Juut 03-02-08

    met een snoertje heb je daar geen last van hoor nog geen tien minuten en dat ding is warm………….oh ja en geen aandelen hoor dat ik het zo aan prijs maar dit was een van de momenten ( het gourmetten) waarbij je kinderen al heel jong kan aanleren om aan tafel te blijven zitten………….zonder superlijm :D