Vette feestdagen.....

  • GJvdZ

    Een gourmetstel wordt domweg niet warm genoeg om goed op te kunnen bakken zoals in een koekenpan op het vuur. Een stukje biefstuk ligt ook een paar minuten voordat de buitenste paar millimeter dichtgesudderd zijn, terwijl een complete biefstuk in 2x anderhalve minuut op groot vuur klaar is. Oftewel: voor culinaire hoogstandjes moet je geen gourmetstel o.i.d. gebruiken. En ik denk ook niet dat je dat wilt: als je een hittebron op tafel hebt staan die net zo heet wordt als het gasstel, dan zit je na een paar minuten in je onderbroek, zo heet wordt het dan aan tafel….

  • Sietse 45

    Allemaal alleen in de onderbroek lijkt me niet zo smakelijk:?:D

  • Chantalleke

    Hangt er van af met wie….als ik tafel met mijn lover bv. wordt de hapjes alleen maar smakelijker! ;):)-D;)

  • KleineBoodschapjes

    Amen!

  • GJvdZ

    Dus gewoon die gourmetzooi wegdoen, en gewoon fatsoenlijk koken in de keuken. Wordt je ergens uitgenodigd om te komen eten, moet je nog zlef bakken als ze gaan gourmetten ;-)

  • Sietse 45

    Chantalleke Schreef:

    ——————————————————-

    > Hangt er van af met wie….als ik tafel met mijn

    > lover bv. wordt de hapjes alleen maar smakelijker!

    > ;):)-D;)

    Lijkt me ook het verstandigst en lekkerst>:D<

  • Juut 03-02-08

    Sterker nog ze mocht ook nog helpen afwassen >:D<

  • Sietse 45

    GJvdZ Schreef:

    ——————————————————-

    > Dus gewoon die gourmetzooi wegdoen, en gewoon

    > fatsoenlijk koken in de keuken. Wordt je ergens

    > uitgenodigd om te komen eten, moet je nog zlef

    > bakken als ze gaan gourmetten ;-)

    Ja en dat is dan consuminderen lachwekkend:D

  • Margriet

    Ik heb dat nooit gesnapt, dat gourmetten. En ze blijven het maar doen!

    Wie heeft er nu ooit echt lekker gegourmet?

    Het blijft maar een suddertemperaturtje. Niks champignons en uitjes bakken. Biefstuk? Zou er niet aan beginnen….(zonde)

    We doen het best weleens. De kinderen vinden het zo leuk. Maar echt lekker…..eerlijk gezegd, nee, ik vind gourmetten niet lekker. Ik vind het wel gezellig! Dat dan weer wel. Hoe je kinderen koken, hoe ze dingen in hun pannetje bij elkaar roeren, ja dat is wel vermakelijk.

  • Margriet

    Oh ja, Ma.

    Standaard gaat er hier een pannetje water met een schaut azijn op laag vuur als er gegourmet wordt. Dat scheelt in ieder geval in de baklucht!