Daar doe ik dus niet meer aan mee: het soort van eten met de feestdagen, zo'n een typische uitvinding met kerst, oud en nieuw, sinterklaas en pasen. Ik heb het over gourmetten, je weet wel dat vettige eten waarvoor je je eettafellamp moet inpakken in de aluminiumfolie om niet in vettig drupvocht aan tafel te hoeven zitten.
Wij hebben vanmiddag met de kinderen een heerlijke paasbrunch genuttigd, er is van alles over gebleven en dat vullen we aan met soep voor het avondeten en met een beetje mazzel is het voor morgen ook nog genoeg.
Het gourmetten stellen we uit tot het zomerseizoen, lekker makkelijk in de tuin met een verlengsnoer…………………want………..als je gaat barbecuen heb je weer het “mannenhoutskoolvuur” probleem (zwart geblakerde satéh, bloederige kippen pootjes, taaie hamburgers en kapot gebakken worsten) Herkenbaar meiden?
Nog zo iets…….kerststol, paasstol, pinksterstol, chocoladeletters of chocolade eitjes, allemaal hetzelfde….=krentenbrood en een reep chocolade.
Morgen eiersalade maken van de verstopeieren en dat oprollen met creme fraiche in een wrapje.(is geen grapje)
Gelukkig weet ik wel waar pasen over gaat.
Ma