consuminder lied

• Ben

Het liedje is leuk! Dank je wel voor de tip.

• ¥ Lotje ­­¥

ik doe er soms een druppeltje azijn er bij maar dat is meer voor de kleur vind ik . Dan voor de vlekken gebruik ik wel eens soda . Deed mijn oma ook wel eens . Goed voor de vlekken en goed voor het machine .ik gebruik dat dure spul niet voor ontkalking van de machine. Ik doe ook wel eens wat soda in de theepot om de aanslag van de thee weg te krijgen . Het vliegt er af dan .Wat soda in de theepot even warm water er op , even laten staan . wegdoen en even nawassen.Soda is goed vind ik . Als je een ontsteking heb moet je ook wel eens in de soda van de dokter.

• Douce.

Ook ik gebruik nogal eens soda, heb het altijd in huis.

De vaatdoekjes en doekjes die ik voor buiten gebruik, zet ik altijd een paar uur in de soda.

Ook eens per maand de gootsteen en de wastafels met soda en overgieten met kokend water, dan blijven de afvoeren schoon.

Of het voor de wasmachine geschikt is, heb ik mijn twijfels over, het tast n.l. aluminium aan en ik weet niet zeker of dat ergens in is verwerkt, kan n.l. niet door de trommel heen kijken:) Ook ik gebruik geen ontkalker (zit meestal al verwerkt in het waspoeder).

Douce

• Moneypenny

@Frederik: okee, schuurschuim dan? Zie dat maar te vinden of krijgen bij het Kruidvat:P Daar wordt het toch echt verkocht onder de naam scrubcreme.

Sja, we hebben nou eenmaal veel Engelse woordjes overgenomen in onze taal. Ik vind het niet erg.

Slechte vertalingen van Engelse boeken en films, daar kan ik me pas aan ergeren. En Moneypenny komt by the way:P van James Bond, je mag drie keer raden wat mijn beroep is/was B)

• dick

Ik doe er wel eens schoonmaakzijn in . De koffiemachine dan.

• Frederik D

Ik ben geen fan van James Bond. Wellicht heb ik wel gehoord van een miss Moneypenney. Maar haar beroep? Secretaresse? Geheimschrijfster?

Het woord schuurschuim is prachtig. Bedankt.

• Frederik D

En wat te doen bij een vuile boven waarbij ik doel op de binnenkant en niet de buitenkant?

• Douce.

Schoteltje met ammonia een (lange) nacht in de oven plaatsten.

De andere dag met een sopje reinigen, zo mogelijk met baking soda (of zuiveringszout) met wat zijn.

Douce

• Moneypenny

@Frederik; inderdaad secretaresse. Ik ben alleen fan van de oude James Bond films met Sean Connory en Roger Moore, de rest van de acteurs haalt het er niet bij en de films zijn echt te veel uitgekauwd en overdreven (heb “over the top” speciaal voor jou vertaald :-) )

• Frederik D

Wellicht zal ik dat eens proberen.

En gewone soda?