Koken rond 25 euro per week

  • Phelie

    Op de FB pagina ‘Meer doen met minder geld’ staat iedere week een kook-suggestie rond 25 euro.

    Het is voor 7 dagen voor 4 personen.

    En heel veel tips om te bezuinigen. Het is dan ook een grote groep van bijna 18.000 leden.

    Deze kook-suggesties zijn gemaakt door een budget-coach.

  • herfstbloem

    kan ik het ook op een andere manier bekijken? heb en wil geen facebook, dus ook niet aanmelden met de link

  • ¥ Lotje ­­¥

    :D Zo kon ik m,n geld van de week niet kwijt hahah . Ik ging betalen . En daar zeiden ze we hebben het liever over de bank via pc dan . Ik zei zo.: ( Dacht zou eens kijken wat er dan gebeurd . Dus ik zei: ik heb geen pc. Nou dan staan ze al raar te kijken . Ja toen kon ik het zo betalen . ;)

  • Axel

    (tu) Juist gehandeld Lotje want ik geloof dat een kwart nog geen p.c. heeft. De NS is ook zo'n instantie die heel veel klanten is kwijtgeraakt door hun automatisering.

  • Douce.

    'k Heb gehoord dat de postkoets weer terugkomt met paarden ervoor. Men denkt er ook over om weer straatlantarens met kaarsen in te voeren.

    De wapenschilden liggen al weer klaar, want al die moderne oorlogsvoeringen zijn toch ook maar niks………………………..:D

    Met andere woorden, de ontwikkelingen zijn niet tegen te houden. Dat zou je toch uiteindelijk ook niet willen?

    Douce

  • Axel

    Bijdehandje jij hebt het duidelijk niet begrepen. Natuurljk kan je het niet tegenhouden maar voor velen gaat het te snel en zoals ik al vertelde kost dat de NS heel veel klanten en dat heb ik uit de eerste hand.

  • Douce.

    Dit bijdehandje heeft het heel goed begrepen; dit bijdehandje reist ook met de trein en heeft derhalve ook met de veranderingen te maken.

    Overigens is een prikbord er niet alleen voor om mensen naar de mond te praten, maar ook om dingen vise versa uit te wisselen. Dat sommigen het niet leuk vinden als ze niet altijd gelijk krijgen, dat is niet mijn probleem. Het gaat er namelijk om wat je met elkaar kunt bereiken.

    Ik vind het voor mensen die niets van de moderniteiten weten en te oud zijn om het te leren, net zo vervelend als jij. Voor mensen die er niets van willen weten en/of leren, zeg ik gewoon dat ze met hun tijd mee moeten gaan. Zo simpel is het. Overal en dan ook overal krijg je voldoende en uitgebreid informatie, m.n. bij de NS is er op het CS te Rtd een uitgebreide hoeveelheid loketten, waar je alles te horen krijgt. Weet je het dan nog niet (ik heb dat n.l. met eigen ogen gezien met mensen) lopen ze met je mee om het duidelijk te maken. Maar..in het algemeen wachten mensen te lang om zich bepaalde dingen eigen te maken en dan heb je de poppen aan het dansen.

    Veel berust op angst en dat is jammer. Er kan altijd iets fout gaan, ook met betaalverkeer “ouderwetse methode”.

    Als mensen bijvoorbeeld bewust niet willen veranderen van browser en de waarschuwingen in de wind slaan m.b.t. Internet Explorer, dan is het voor mij vreemd als men gaat piepen als er iets fout gaat.

    PS. ik zou het wel romantischer vinden om me per koets met paarden te verplaatsen:D en dat de zorgpremie (heette destijds ziekenfonds-bijdrage) aan de deur wordt opgehaald……haha.;)

    Douce

  • Boris

    :):D

  • ¥ Lotje ­­¥

    nou douce . ik kan goed mee met veranderen als het moet. Maar ik kijk ook wel eens als ze zeggen over de pc betalen . dan denk ik eigenlijk al vooruit . Hoe gaat het mensen die nu in de 80 zijn . Ja sommige zullen pc betalingen doen maar volgens mij zullen er best nog mensen zijn die dat niet kunnen . En ja dan zeg ik als AXEL . het ga te vlug . Mijn moeder is nu 12 jaar overleden . Zij had nog geen pinpas . Zij ging als ze geld moest hebben naar de bank . Ik zei het ook wel eens . Dat is makkelijk dan kan je in het weekend ook geld pinnen . En dat is nog maar 12 jaar geleden . Je moet verschillende dingen eens uit proberen . . . Soms is dat een hobby van me :D om eens te kijken wat men dan zegt en of het nog gaat.:)

    Dan de koets . Bij ons komen ze altijd erlangs want ik woon vlak bij de trouwkerkje . En afgelopen vrijdag kwam er nog een langs . Met paarden en een koets Ik dacht wel . Goh dat zie je niet dikwijls meer . En vond het best nog grappig staan . Dan de kaarsen . whah . ik steek iedere dag kaarsen op . voor de gezelligheid . Ook als ik langs een kapeltje loop. En……. misschien zoals jij zegt kaarsen in die palen och . misschien heb je dan meer licht dan nu tegenwoordig die lantarenpalen die ze doven om dat het te veel ga kosten . Ben wel eens op de weg gereden . je zag niks alleen je autolicht en als je stukken zou krijgen is gewoon eng dan ben je blij met een kaarslichie :D