Waar juist NIET op consuminderen?

• ~Janneke~

Hier wordt niet geconsuminderd op schone keukendoekjes, handdoek en theedoek. Die gaan dus echt met het minste of geringste al weer de was in.

Goede voeding uiteraard voor mens en dier hier in huis.

Duurzame spullen… liever iets meer uitgeven wat langer mee gaat.

Verder op een goed humeur en veel lachen consumeerderen we tegen de klippen op.

• Channah

O, jij denkt dat met twee systemen mensen de het minder breed hebben het minder gezuiverde watrer als drinkwater gaan gebruiken omdat dat goedkoper is. Daar had ik nog niet aan gedacht.

Oplossing is eenvoudig: beide waters dezelfde prijs, en de consument bewuster maken. Of zoals in Spanje in de jaren dat ik daar nog kwam gebruikelijk was : het drinkwater voor het grootste gedeelte van de dag afsluiten. Zodat je afhankelijk bent van je voorraad.

• Annelies

Niet consuminderen op leesvoer.

Wel doorgeven aan derden(denk aan oa bladen)

Op groente en fruit

• Marieke

Ik consuminder absoluut niet op brood.

Mijn echtgenoot en ik vinden het goedkope brood van Dirk en bv. Lidl absoluut niet lekker.

Ik haal dus iedere week weer het duurdere maar veel lekkerdere oerbrood bij de Jumbo.

En dierenvoeding, mijn katten krijgen de allerbeste kwaliteit kattenbrokken en blikjes.

• alyka

Het geen waar ik niet op bezuinig zijn schoenen maar voor de rest bezuinig ik op heel veel dingen.

Kleding koop ik rustig tweede hands zowel voor mij als voor mijn kinderen geen probleem en ook op eten kun je heel goed bezuinigen we hebben brood van de lidl goedkoop en heerlijk vers altijd, verse groente van de markt of de turkse winkel, aardappelen rechtstreeks bij de boer weg dat scheeld ook enorm en dan een boerderij verder haal ik wel eieren en groente.

Water kun je best op bezuinigen iedere dag douchen is heel niet nodig en heel niet goed voor je huid en als je kinderen hebt zoals ik die een gevoelige huid hebben dan is douchen heel niet goed en wij douchen ons om de andere dag en de dag die we niet douchen wassen wij ons bij de wastafel.

En dan gaan mijn kinderen ook nog samen in een zitbad dus scheeld ook weer.

• LindaK

de kapper, of eigenlijk weer wel ik kan zelf knippen helaas niet bij mijzelf dus het gezin wordt door mij geknipt en ik ga iedere 4-5 weken naar de kapper .. heerlijk !

• Angelique

Ja, dat klopt. Ik vergiste me wel eens en spoelde mijn mond ermee tijdens het tandenpoetsen. Nou dat is ècht ranzig :(

• Angelique

Op de kapper consuminder ik ook niet. Ja, een poosje gedaan. Toen knipte ik het haar van mijn zoon zelf, maar tot de leeftijd van ongeveer 3, kun je dat ook best bij jongens doen, mits je een beetje handig bent.

Ik zag het eigenlijk niet als consuminderen. Dat ik dat deed was eigenlijk meer omdat hij uitslag van haartje kreeg. Ik zette hem dus gelijk in bad na het knippen.

• Angelique

Als je ook al veel wast, dan is het ook een kleine moeite om die keukendoeken erbij in te gooien.

Die was ik trouwens wel op 60 graden ivm. de bacteriën.

Ik las laatst een artikel hoeveel bacteriën er in een keukendoek gaan zitten, daar word je echt niet vrolijk van.

• alyka

Nou mijn zoon wordt 5 over twee maand en mijn dochter is 9 en ik knip ze allebij zelf en mijn haar wordt gedaand oor een vriendin van mij dus ja ook daar consuminder ik op.