Even niet geconsuminderd.....

• Annelies

Is zo Channah, deels uit erfenis

• maia

Het is ook een luxe .,helaas zeg ik er bij

Als je niets te verteren hebt kun je het niet aanschaffen.

Krijg je een keer wat extra dan kun je het omzetten in een kunstopject.indien je dat wil.

Daarom is kunstuitleen ook zo leuk.dat is bijnavoor iedereen weggelegd

• maia

Wat trouwens ook een luxe is dat je kunst kunt waarderen ,inlenen en beleven,dat gevoel waar Angelique het overhad.

Dat heeft nm niet iedereen

• Channah

Dat ben ik helemaal met je eens.

• Channah

Lijkt me heel fijn om dat in bezit te hebben, Annelies.

• Angelique

Ik geniet van mijn leerlingen. Wat zij maken, grijpt mij soms heel erg aan.

Ik zeg altijd tegen ze (de volwassenen en de tieners) >> Tekenen is praten, schilderen is voelen, kunst is de spiegel van de ziel. Ook kinderen kunnen soms een hele andere kijk op kunst geven. Ik geef ook schildertherapie aan kinderen. Je kunt uit een schilderij van een kind, het emotionele welzijn halen. Wanneer je dat schilderen gaat ontwikkelen, kun je praten dmv. je schilderijen.

Fijn trouwens, dat je begreep wat ik bedoelde, Maia.

• Channah

Een vriendin van mij is psychotherapeut. Zij laat kinderen ook heel vaak tekenen en schilderen. Ik weet van de dichteres M. Vasalis, die een tante van een van mijn beste vriendinnen was, en naast dichteres psychiater, dat zij dat ook deed. Daar heeft ze overigens ook een prachtig en ontroerend gedicht over geschreven.

• Angelique

Oh ?? Daar ben ik heel benieuwd naar… heb jij dat gedicht voor mij??

• Channah

Ik had al even gezocht op internet, maar het niet gevonden. Ik heb het hier in een bundel, zal het zo even voor je overtypen.

• Angelique

Ooo, wat fijn Channah :)

Zal ik mijn mailadres open zetten zodat je het over kunt sturen of plaats je het hier??