Even niet geconsuminderd.....

• Channah

Ik ben het met je eens dat er veel ‘kunst’ wordt aangeboden, maar ik vind wel dat er ongelooflijk veel troep aan ‘huisvlijt’ tussen zit. Natuurlijk is dat voor iedereen anders, en wie dat mooi vindt moet het natuurlijk vooral kopen. Zelf heb ik nogal een voorzichtig aankoopbeleid. Als ik hetzij door een interview, hetzij door een expositie onder de indruk raak van het werk van een kunstenaar laat ik het toch altijd een tijdje bezinken. Als het in mijn hoofd blijft zitten dan ga ik terug, en dan nog lang niet altijd ga ik tot aankoop over. Soms blijkt het bij een tweede bezoek tegen te vallen. Toen ik Maps interviewde was ik direct onder de invloed. Nu maakt zij nogal grote objecten, en ik heb geen groot huis, en wel 9 katten, dus dat laat ik ook allemaal meewegen. Het werkje dat ik gisteren gekocht heb is niet groot, en het kan in een onzichtbaar steuntje katveilig aan de muur gehangen worden.

• Channah

Dan moet je nog even geduld hebben. De expositie is t/m 24 februari. Daarna wordt er opgeruimd en ingepakt, en neemt Maps het voor mij mee. Het is voor mij namelijk met openbaar vervoer lastiger om in Nieuwkoop te komen dan in Broek in Waterland waar zij haar atelier heeft.

Maar als je kijkt op www.reghthuys-nieuwkoop.nl krijg je wel eenindruk van het werk van Maps. Er wordt ook nog doorgelinkt naar een gefilmd intervieutje, ook heel leuk.

• Channah

intervieutje = interviewtje. ;-)

• Ineke

Heb het filmpje gekeken en ze maakt inderdaad erg leuke dingen. Zou in mijn huis ook niet misstaan. ;-)

• maia

Tuurlijk hebben vele mensen wel geld over voor kunst,echter dan moet je geld over hebben.

Velen zijn blij om rond te komen. en dan is kunst wel het laatste waar je aan denkt.

• maia

Prachtig ,dat is kunst waar je blij van word.

• Channah

Ik denk dat Angelique bedoelt dat je beter één keer meer geld kan uitgeven aan échte kunst, dan om de twee jaar iets nieuws bij Ikea of zo'n reproductiewinkel aan te schaffen. Dan heb je echt iets moois en het is op den duur ook nog eens goedkoper.

Ik ben het met jou eens dat je het geld dan wel moet hebben. Toen ik net gescheiden was en echt op de bijstandsgrens zat, hoewel ik wel werkte, heb ik toch een keer op een kunstmarkt een zwartwit etsje gekocht van de kunstenares zelf. Ik zwierf toen van oppasadres (op huis en katten) naar zolderkamertje etc. en dat etsje zwierf overal met mij mee: in een wissellijst van de HEMA.

En in een andere armoedeperiode in mijn leven, nu zo'n 12 à 10 jaar geleden, kreeg ik van een vriendin als dank een kleurets waarop haar eigen kat staat afgebeeld. Die kat is tijdens haar vakantie ziek geworden en ook overleden. Degene die voor de kat zorgde kon het niet aan, zodat ik de zorg overgenomen heb. Een heel mooi, en ook kostbaar cadeau, maar zonder lijst. Dat heeft jaren tussen stevig karton in de kast gelegen voordat ik het geld had om het op een mooie manier in te laten lijsten. Dat zwartwit etsje verdient het trouwens ook om echt ingelijst te worden, dat zit nog steeds in die HEMA-lijst.

• Channah

Het is ook een heel leuke positief in het leven staande vrouw, die haar opleiding aan de Hogeschool voor de Kunsten (totaal 7 jaar) naast naast haar baan en gezin gedaan heeft. Haar werk straalt die positiviteit uit. Hoewel ze ook wat ingetogener dingen maakt: het werkje dat ik gekocht heb is daar een voorbeeld van.

• Channah

Jazeker! :-)

Als je even “Maps Färber” intikt bij Google, en dan voor afbeeldingen kiest, zie je nog meer werk van haar.

• anna.m

Dat is leuk Channah dat je wat van haar gekocht hebt ,ik ken Maps ook, afgelopen november met haar en nog veel anderen keramisten geexposeerd (groepsexpositie)

En het is een leuk mens en maakt heerlijk gekleurd positief werk (ook veel katten !)en veel ander moois .

groet anna.m