Even niet geconsuminderd.....

• Petracs

Het is voor iederen persoonlijk of ze 1x (veel) geld willen uitgeven voor ‘echte’ kunst, of dan ze af en toe wat kopen bij de Ikea of de Action of op de rommelmarkt, zodat ze af kunnen wisselen.

Niet iedereen wil zijn leven lang naar hetzelfde ‘kunst’werk kijken.

En mocht je toch ‘echte’ kunst in huis willen hebben maar er niet te veel geld voor over hebben EN nog eens af willen wisselen, dan is de kunstuitleen ook nog een prima optie.

• Beheerder

Moet ook een keertje kunnen.

• Angelique

Ben ik niet helemaal met je eens, Maia.

Natuurlijk moet je het geld er voor hebben, maar ik ken veel mensen die het geld wel hebben, maar het gewoon niet in kunst willen investeren. Niet iedereen ziet de waarde van kunst.

Voor mij is kunst “gevoel”.

Veel gevoelswaarde, vooral wanneer er een verhaal achter zit.

Een ander heeft dat weer met andere dingen.

• Angelique

Ik denk dat Angelique bedoelt dat je beter één keer meer geld kan uitgeven aan échte kunst, dan om de twee jaar iets nieuws bij Ikea of zo'n reproductiewinkel aan te schaffen. Dan heb je echt iets moois en het is op den duur ook nog eens goedkoper.>> aldus Channah

Ja, min of meer.

Maar niet alleen dat. Het is ook voor mensen een kwestie van prioriteiten stellen.

Sommige mensen kunnen zich geen kunst veroorloven en kopen dan iets goedkopers omdat ze wèl graag iets aan de muur willen hebben of omdat ze van afwisseling houden.

• Channah

Wat leuk dat jij haar ook kent, Anna. Zit ik goed als ik dek in de richting van Stichting Keramisten Noord-Holland? Nu ben ik natuurlijk ook heel benieuwd naar jouw werk…….

• Channah

Natuurlijk is dat voor iedereen iets persoonlijks. En de kunstuitleen is ook prima. Je kunt daar zelfs een ‘kapitaaltje ’ opbouwen waarmee je een kunstwerk kunt aankopen of er een gedeelte van zo'n kunstwerk mee kan financiëren.

• Angelique

Wat een mooie site :)

Ik heb al vluchtig rondgekeken daar, maar heb hem al onder mijn favorieten gezet.

Bedankt!

• Channah

Natuurlijk is het een kwestie van prioriteiten stellen. In tijd van armoede ging bij mij de aanschaf van kattenvoer toch altijd boven de aankoop van een kunstwerk. ;-) Ik heb op die in een eerdere reactie genoemde zolderkamertjes (en ook nog op mijn vorige woning) wel plaatjes uit tijdschriften en zelfs uit de de krant tegen de muur geplakt, maar dan el van kunstwerken die mij aanspraken (en die ik in mijn hele leven nooit zal kunnen betalen ;-))

• Channah

Het is ook uiterst prettig om in het Reghthuys te vertoeven. Niet dat blabla-gedoe wat je in galeries nogal eens tegenkomt, maar gewoon een enorme betrokkenheid bij kunst.

Ik heb vanmiddag het filmpje van die Japanse (van japanse afkomst?) papierkunstenaar bekeken op die site. Fantastisch!

• Angelique

Ja, zo'n kunstuitleen is hier in de buurt ook. De mensen die daarbij aangesloten zijn, hebben iedere 3 maanden iets anders aan de muur. Een ideale oplossing voor mensen die wel van kunst houden, maar het zich niet kunnen veroorloven.