Straatvuil

• krentje

Hier hebben ze “hussen” oftewel hondenuitlaatstrook.

Word ook zogenaamd schoongehouden door de gemeente.

Toen ik nog een hond had, nam ik poepzakjes mee.

Ik heb wel eens een zakje aan een hondebezitter gegeven toen zijn hond een grote bolus had gedaan. Toen kreeg ik een knal op mijn oog als antwoord.

En mijn kat doet het thuis op zijn bakje, dus daar heeft ook niemand last van.

• ¥ Lotje ­­¥

juist . ik ben laatst in een drol gestapt en dan denk je getver zeg. ik zou ze wat dan . hahaha . je zou zo de drol op pakken en bij diegene voor de deur gaan leggen . :D:D:D .

• Channah

Eén dagje of één weekje per jaar scholieren een een aantal goedwillende volwassen laten schoonmaken lijkt mij niet echt de oplossing ter bestrijding van het straatvuil. Ik denk dat acties die vervuilers in de portemonnee raken meer effect hebben.

• Tries

je maakt ze mischien wel bewust!

Tries

• ¥ Lotje ­­¥

zo is het krentje . ik heb ook tig dieren gehad en ook zo . niemand had er last van ik ruimde zelf alles . als het ergens een ongelukje was .En dan lopen er van die lapzwansen rond die dieren willen en niet weten hoe ze er om mee moeten gaan . dat ze ook behoeftens doen . ze weten het wel hoor . maar lekker in het donker laten doen , dan hoeven ze niet te ruimen . Ik heb ook wel eens gezien dat iemand zijn hond in een straat gewoon los liet lopen . Daar kwam een fietser aan , en die hond blaffen en springen . Die fietser verschrok erg maar reed door . nou die vent heb het geweten van me . en idd wat jij zegt je moet nog uitkijken ook wil je geen klap verwachten . . ze denken nog dat ze alle gelijk heb .

• Channah

Het van honden, katten en andere dieren (en kinderen) houden impliceert niet automatisch dat je anderen met de shit van die dieren (en kinderen) opzadelt. Helaas denken daar veel dieren- en kindereneigenaren anders over. :-(

• Tries

Ik denk daar niet zo over, ik vind dat je zelf verantwoordelijk heb voor je beesten

Kinderen net zo trouwens, ik zal niemand op zadelen met mijn kinderen, erger opa en oma vinden het heerlijk als ze mogen komen logeren is 1 keer voor gekomen omdat ze bleven zeuren.

Tries

• ¥ Lotje ­­¥

nee dit liedje hihi.. heb het even opgezocht

http://nl.youtube.com/watch?v=zhJPiehSjKw

• ¥ Lotje ­­¥

kan je mee galmen nu :D

Ik wil niet naar Spanje en ook niet naar Sneek. Ik wil niet de stad uit nog niet voor een week. Al geven ze geld toe en dringen ze aan, ik denk er niet aan om uit Mokum weg te gaan. Hier heb je alles wat je hartje bekoort, een ruzie en inbraak en soms ook een moord. Je krijgt op je kanis, je fiets wordt gejat, maar wat moet je doen als je Mokum niet had.

Want Amsterdam is poep op de stoep en haat in de straat, je bent op je hoede vooral `s avonds laat. Dansen bij Jansen, kapsones in zuid, een steen door de ruit. Want Amsterdam is poep op de stoep en haat in de straat, een knokploeg die krakers hun huis uitslaat, gezellige kroegen, de grachten, het ij ze horen erbij.

De grachten zijn smerig en op het Leidseplein ligt het asfalt weer open als er toeristen zijn. Overal rotzooi, papier en patat, maar toch blijft dit Mokum voor altijd mijn stad. Het lawaai van de auto`s, de stank in de straat, dat zijn niet de dingen waar het hier

ook omgaat, want je kunt hier nog lachen, er is hier nog gein, ik zou echt niet weten waar ik liever zou zijn.

Want Amsterdam is poep op de stoep, en haat in de straat, je bent op je hoede vooral `s avonds laat. Dansen bij Jansen,kapsones in zuid, een steen door de ruit. Want Amsterdam is poep op de stoep en haat in de straat, een knokploeg die krakers hun huis uitslaat, gezellige kroegjes, de grachten het IJ,ze horen erbij.

Want Amsterdam is poep op de stoep en haat in de straat, je bent op je hoede vooral `s avonds laat. Dansen bij Jansen, kapsones in zuid, een steen door de ruit. Want Amsterdam is poep op de stoep en haat in de straat, een knokploeg die krakers hun huis uit slaat, gezellige kroegjes, de grachten het IJ,ze horen erbij.

Want Amsterdam is poep op de stoep en haat in de straat, je bent op je hoede vooral `s avonds laat. Dansen bij Jansen, kapsones in zuid, een steen door de ruit. Want Amsterdam is poep op de stoep en haat in de straat, een knokploeg die krakers hun huis uitslaat, gezellige kroegen, de grachten het IJ,e horen erbij

• Willemijn

Ik ben het helemaal eens met de ergenis over hondenpoep maar………………..als hondenbezitter betaal je in bijna elke gemeente hondenbelasting.

Eerlijk gezegd verwacht ik dat er dan ook hondentoiletten worden aangelegd of dat een “gedoogplek” schoongehouden wordt.

Nu gebruiken ze die belasting om de gaten in de begroting op te vullen.