Goedkope koffiefilters

  • Marjol

    Filterzakjes kun je direkt nadat de koffie klaar is schoonspoelen en bijv. over je verwarming hangen.

    Ik heb zelf een goudfilter gekocht van DE, je hebt ze van verschillende merken het is even een aanschaf maar je doet er jaren mee.

    Een goudfilter is een koffiefilter die je na elke keer koffiezetten omspoelt en weer terug zet. het vervangt de papieren filterzakjes.

  • Channah

    Zo´n goudfilter is In feite dus hetzelfde als de filter van stof die vroeger gebruikt werd bij het handmatig koffie zetten. Tja, je spaart er papieren filters mee uit, maar geen water. En ik neem aan dat je zo´n goudfilter van tijd tot tijd toch wat duchtiger reinigt dan alleen maar door omspoelen. Kost ook geld. En tijd.

  • Nicole

    @Filterzakjes kun je direkt nadat de koffie klaar is schoonspoelen en bijv. over je verwarming hangen.

    Besparen ok maar soms kunnen mensen ook te ver gaan, nu het toiletpapier. Ook maar even uitspoelen en over de verwarming te drogen hangen? X(

  • 2014

    Ik heb bij uitzondering wel eens een filter uitgespoeld en nog een keer gebruikt. (Als het net de laatste was en de boodschappen nog gedaan moesten worden.) Maar ik doe het niet uit gewoonte.

    Ik zal eens kijken naar een goudfilter of zoiets.

  • 2014

    (:D

  • 2014

    Koffiefilters gebruiken als wc-papier, :)

  • appie

    Dat doe ik al jaren,

    Appie

  • Sietse 45

    Nescafé Gold smaakt ook prima;)

  • Axel

    Nescafe weg er mee dat is toch geen koffie? :S

    Er gaat toch niks boven echte koffie. Ik heb het wel in huis voor als ik haast heb. ;)

  • Sietse 45

    Dat heb ik zelf ook maar dat is als er bezoek komt,

    dan zet ik echt een kan met koffie.

    Maar deze smaakt ook goed hoor. :D