Goedkope koffiefilters

  • Axel

    Dure grap dus, nu begrijp ik waarom de koffiemachines als paddestoelen uit de grond gestampt worden. Kassa voor de koffiebranders, van de week had ik een pak filterkoffie voor € 1,- bij de C1000. ;)

  • 2014

    Voor wie koffiepads gebruikt: ik heb gelezen dat er varkensvet wordt verwerkt in het witte laagje om de koffie wat te laten opschuimen. Ik vraag me af of dat waar is. Ik vind dat geen prettig idee. Maar alla, ik heb sowieso gewone filterkoffie.

  • Axel

    Prijs van de cups komen overeen met de Dolce Gusto cups, 18 voor ca. 5 euro (koffie zwart) of 18 (half melk, half koffie, chocolade) zelfde prijs maar dan heb je maar 9 kopjes. Heel erg duur dus

    Zoals Nicole al schreef heb je dus weinig koffie voor je geld, ik hou het dus ook bij gewone filterkoffie.

  • Dordtenaar

    Onzin van dat varkensvet. Waarom zouden ze varkensvet toevoegen als de koffie al vet van zichzelf bevat? Als je water met de juiste druk en temperatuur door de koffie pompt krijg je vanzelf crema.

  • Nicole

    Maar dan heb je wel echt lekkere koffie, niet te vergelijken met een gewoon bakkie pleur uit een koffiezet apparaat wat ik persoonlijk niet lust.

    Ik hou het maar bij mijn Senseo en af en toe eens na het eten een DG cup want zolang het geld me nog niet op de rug groeit geen DG iedere moment van de dag :)

  • Nicole

    Antwoord van Douwe Egbert zelf:

    Beste mensen,

    Ik begrijp dat de discussie gaat over of er wel of geen varkensvet in Senseo koffiepads zit.

    Om helder te zijn: alle Senseo koffiepads voor zwarte koffie bevatten 100% pure koffie. Het karakteristieke, natuurlijke, crèmelaagje op de koffie ontstaat doordat de koffie onder druk door de kleine opening van de padhouder gaat. De crèmelaag is daarmee niets anders dan koffie met luchtbelletjes erin. Wees dus gerust: Senseo koffie is 100% pure koffie.

    Met vriendelijke groet, het Douwe Egberts Senseo-team, http://www.senseo.nl, 0800-0221121

    Grootst mogelijke hoax dus

  • 2014

    Goed dat ze daarop gereageerd hebben.

    Het bericht van het varkensvet dat gebruikt zou worden voor het cremelaagje had ik van een geloofwaardig bericht. Misschien dat een ander, goedkoper merk dat doet. En misschien ook zij wel helemaal niet.

    In elk geval bedankt voor het bericht van Douwe Egberts.

  • Nicole

    Ik heb het ook maar gelezen op de een of andere site, weet niet meer welke.

    Maar nergens wordt varkens- of wat voor vet dan ook gebruikt om een cremelaagje op de koffie te krijgen.

    Koffie bevat van zichzelf al koffievet.

    Graag gedaan, googlen doet af en toe wonderen :)