EU stopt vrijhaven voor piraterij

  • BennieMak

    Vanaf vandaag is het eindelijk ook in Nederland gewoon strafbaar indien je illegaal muziek en films download. De hoogste EU rechtbank heeft uitspraak gedaan, en de regering heeft er meteen gevolg aan gegeven: De strafuitsluitingsgrond op het illegaal downloaden van muziek en films is ongedaan gemaakt!

    Daarmee vervalt ook de toeslag op DVD, CD-ROMS als ook alle andere gegevensdragers. Consumenten van deze producten betalen dus niet langer mee aan de verderfelijke mentaliteit van dit volkje!

    De vraag is in wiens zak dit belastingsvoordeel zal verdwijnen, ik vermoed die van de leverancier.

    Lees verder op: http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/10/illegaal-downloaden-per-direct-verboden-in-nederland/

  • ¥ Lotje ­­¥

    Ze proberen op alle mogelijke manieren om de winkels te laten bestaan . Als je al zie hoeveel winkels er leeg staan . Dan denk je wel eens waar moet het naar toe gaan….

  • Axel

    En ze blijven maar nieuwe winkels (of centra) bouwen.

  • ¥ Lotje ­­¥

    ja hier ook …

    Er is een winkel hier van bonmont(hopelijk schrijf ik het goed) Ben daar pas nog in geweest . een t-shirt , niks bijzonders . gewoon een effe wit 59 euro . . .(heb dat niet gekocht :D) Mensen snuffelen maar wat in die winkel zag ik wel , en gaan weer.

    Nu zijn ze een eindje verder op een winkel aan het zetten . lijkt wel zo groot als de Hema hiero . Daar komt nu die bonmont in .. Die winkel loopt dan toch niet . Die loopt in hun oude winkel al niet.

    Dan zie je(men heeft een contract natuurlijk) over een jaar of zo . die winkel weer leeg staan .

  • Sietse 45

    Jij bent toch ook een rasechte snuffelaar Lotteke.

  • ¥ Lotje ­­¥

    ja hoor ik snuffel overal . behalve in Friesland :D

  • Boris

    Dit is puur een formele maatregel, in de praktijk verandert er niets.

    Voor de mensen thuis…

    …verandert er vooralsnog weinig. De stichting Brein, die van Justitie het toezicht moet houden op handhaving van het verbod, gaat niet achter individuele gebruikers aan nu het downloaden niet langer is toegestaan. ICT-jurist Arnoud Engelfriet tegen nrc.nl:

    “De individuele gebruiker is juridisch gezien in overtreding, maar praktisch wordt het lastig om hem te vervolgen. Het is daarom aannemelijk dat auteursrechtenorganisaties achter de platforms aangaan. Het gaat namelijk lastig worden om de individuele gebruikers op te sporen; je hebt het over ongeveer anderhalf miljoen huishoudens die illegaal downloaden. Dat zijn er niet alleen veel, maar privacywetgeving maakt opsporing ook nog eens lastig. Zo kun je niet zomaar spyware bij mensen installeren om hun internetgedrag te monitoren. En informatie van de providers mag alleen onder bepaalde voorwaarden worden verstrekt. Mocht Brein dat wél doen kan het zeer interessant worden.”

    http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/10/illegaal-downloaden-per-direct-verboden-in-nederland/

  • Frederik D

    Als Hilversum III oftewel tegenwoordig Radio 3 een plaatje van de Beatles draait of van een hedendaags BONK-BONK-BONK-groepje, dan moet Hilversum III geld afdragen aan zo'n groepje. Dat is een absurde toestand. Zo'n groepje zou juist moeten betalen als zijn plaatje wordt gedraaid of zijn CD-tje wordt gespeeld. Want voor een STER-spotje betaal je tenslotte ook.

    Baggergroepjes als A-bah, Beat-less, Cots, Michael & Jackson of hoe zulke clubjes ook mogen heten, zijn groot geworden door openlijke sluikreclames op TV en radio waarvoor wij en niet zij hebben moeten betalen. Een schande van jewelste. Ik voel me zeer, zeer, zeer genomen. Naast schadevergoeding eis ik een tienvoud van die schadevergoeding als smartengeld. Mijn familie lijdt zeer onder mijn leed en heeft dus ook recht op smartengeld.

    Bovendien is er nog een citeerrecht. Maar daarover wil ik het nu niet hebben. Nou ja, er zijn zenders die niet vermelden van wie het plaatje dat gedraaid wordt, is. Bronvermelding echter is verplicht. Citeerrecht en bronvermeldingsplicht zijn de twee kanten van dezelfde medaille.

  • Barbera

    Dat afdragen was altijd al zo hoor. Het is toch logisch als je iets draait daar ook voor betaald moet worden? Ik snap jouw redenatie echt niet.

    De rest klinkt ook niet echt helemaal normaal?

  • Barbera

    Of een trol natuurlijk. Hahaha