Alles beter dan fulltime produktiewerk in een fabriekshal met behoud van uitkering!
Nou consuminderaar,
Ik persoonlijk ben van mening
dat het verplicht moet worden mensen die kunnen werken
maar een uitkering ontvangen
het werk ‘moeten’ doen waar op dat moment een te kort is
en dan geen uitkering krijgen, maar gewoon betaald worden net als iedereen met een betaalde baan.
Dan zouden ze consuminderen op de uitkeringskosten.
Tries
Je begrijpt er duidelijk helemaal niks van. Werk waar we hier geen mensen voor kunnen vinden besteden we uit aan Polen, Roemenen en ander vaag volk. En die komen wel 60 uur per week pezen voor 1000 euro netto per maand. Immers in Polen kregen ze voor vergelijkbaar werk maar 500 euro. Hoezo de markt kapotmaken? Maar “wij” zijn niet zo gek om ons zo te laten uitbuiten. Door die instroom uit het Oostblok is alleen de slavernij weer teruggekomen, hebben “we” daar dan al die jaren voor gevochten?
En oja een inburgeringscursus zou ook geen kwaad kunnen…..
Ik begrijp het heel goed, en het werk inderdaad wat de polen nu doen zouden ze de mensen op moeten zetten die een uitkering ontvangen
Tuurlijk is dit goedkoop voor de werkgevers ze zouden gek zijn als ze het niet deden. waar we voor vechten? we laten het toe altijd al gedaan
te beroerd om onze handen vies te laten worden, halen overal vandaan die dat wil willen en er voor willen werken ook al is dat in het buitenland ver van gezin en familie maar wel ze te eten kunnen geven, omdat we het hier zo veel beter zouden hebben.. maar het lijkt er steeds meer op dat den haag dat ook door gaat krijgen alleen moeten weer in dat geval de goede onder de slechte lijden.
Ze zitten te springen om mensen als alfahulp thuiszorg kunnen ze geen buitenlanders op zetten die geen woord nl spreken.
Worden ook vrijwilligers gevraagd bij de voedselbank me zusje van 13 heeft gister een bus leeg gehaald om half 7 s'morgens ze vond het zo vervelend dat der pleegvader dat alleen moest doen Ik heb der een dikke knuffel gegeven
en een wat dingetje meegeven zodat ze dat volgende week mee kan geven
Als mensen dan een uitkering krijgen prima zal nodig zijn maar denhaag zou het moeten verplichten hier iets voor terug te doen mijn part vrijwillirgers werk
Tries
komen wel 60 uur per week pezen voor 1000 euro netto per maand , aldus Consuminderaar .
Ehm ik heb jarenlang in zo,n donkere fabriekhal gewerkt op een heftruckie tussen allemaal polen in en jammer voor het verkeerde beeld wat hier onstaat ze werken volgens de nederlandse maatstaven dus ook loon en ook vakantiedagen en recht . Het verschil zit er echter in dat ze voor een uitzendbureau werkte dus zij konden bepalen wanneer ze vrij wilde hebben . Met het gevolg dat in het katholieke polen er geen enkele pool met kerst en oud nieuw in Nederland bleef om hier te blijven werken die vertrokken twee weken om na 6 januari weer terug te komen . Niks voor een hongerloontje, ze weten exact wat ze behoren te verdienen, gr Bernadette
Ben ik het dus helemaal mee eens!
Zo reden we pas richting rotterdam, en wat zien al die geluidsschermen er goor uit.
Dan denk ik, geeft de mensen met een uitkering een hogedrukspuit, en laat ze wat doen voor hun geld.
Zo blijven ze in het arbeidsritme, en als ze het werk niet leuk vinden, zijn ze misschien gemotiveerder om werk te zoeken.
Zo een gezeur dat er geen baantjes zouden zijn!
Bij mijn werk zochten ze pas gastvrouwen/heren.
Hoefde geen opleiding, een leuke baan. Op een logeerhuis zorg dragen voor de warme maaltijd, (nooit meer als 9 man) en gewoon aanwezig zijn, spelletje met de logees, kopje koffie met ze drinken, of effe naar de markt lopen,
ieder geval, bijna geen enkele brief binnen gekregen
Meid ze zoeken hier ook alfahulpen, maar ten eerste hebben ze mij totaal ongeschikt geacht voor dat werk, ten tweede gaat het om contracten van gemiddeld 12 uur per week, en je bent freelancer, dus zelfstandige, dat valt dus op geen enkele manier te rijmen met bijstand. Want je moet zelf belastingen afdragen en het is te ingewikkeld voor sociale diensten om dan nog te zien wat ze bij moeten leggen, want echt van 12 uur werken komt niemand rond. Dus je ideeen zijn misschien wel leuk maar ze zijn totaal onuitvoerbaar.
Alpha hulp of thuiszorg werken tegenwoordig op nul uren contracten .
Dat vanwege het feit dat de WMO in 2007 in werking is gegaan . De gemeente halveren over het algemeen of nog erger stoppen met thuiszorg voor patienten waarvan de ambtelijke molen er maar vanuit gaat dat ze het wel zonder kunnen .
Een ernstige situatie , een ambtenaar die op de stoel van arts gaat zitten en nee niet iedereen is ook nog geschikt voor alpha of thuiszorg .
Mocht voorheen de thuiszorg verbinden of kousen aandoen dat moet nu gedaan worden door mensen die er voor opgeleid zijn , dat is dan ook het enigste voordeel weer , gr Bernadette
Zeker ook weer zo'n baantje van 10 uur per week tegen gratis koffie en een onkostenvergoeding van 10 euro per uur, waarbij je zelf de belasting mag afdragen, daar heeft een werkloze toch geen @!#$ aan???? Die moet misschien wel een eind reizen en is dat geld alweer kwijt daaraan!
Ik kan ook zo beginnen als overblijfmoeder hoor, ook voor 10 euro bruto per uur, maar wat schiet ik ermee op? Niks behalve dan dat je verder niks met je dag kunt en dat je zodanig gekort wordt dat ik er niks mee op schiet!
Dat laatste wil ik heeeel erg graag, maar ik MAG dat niet Ik word nu min of meer verplicht produktiewerk te gaan doen bij een reintegratieburp, maar ik heb angsten en ben overspannen. Dat soort druk ,dwang en dreigementen (want die krijg je echt hoor) duwen mij alleen nog maar meer de put in! Ik wil gewoon RUST, maar krijg het op geen enkele manier!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?