OT: Ik ben......

• consuminderaar

Dat dacht ik dus ook toen ik nog wel werk had en toen lukte het me ook niet om me daar weg te solliciteren.

• ¥ Lotje ­­¥

;)

• Tiny

Je gaat natuurlijk niet ten koste van alles zomaar een baan aannemen, je moet er zelf ook nog wel IETS mee opschieten, en er zeker niet op achteruit gaan. Ik vind niet dat iemand die al op het minimum zit er ook nog bij in hoeft te schieten, dat gaat wel erg ver.

• tineke

ik ga de discussie niet aan: moet nu hard aan het werk, om de uitkeringen voor dit soort mensen te kunnen bekostigen!

• consuminderaar

Ik zeg alleen maar gatverdamme…..

• consuminderaar

Ja wat willen ze nou hier? Het gaat erom wat ik wil. Misschien verdien ik met die baan 600 euro en dan moet ik ook nog 75 euro aan reiskosten betalen, en kleding kopen. Ik kan dan wel aangevuld worden tot dat wat ik nu krijg, maar die reiskosten en kleding moet je dan echt zelf bekostigen, plus daarbij moet je blijven voldoen aan alle verplichtingen die bij de uitkering horen, je hebt dan als het ware een dubbele baan. Je hebt werk, moet blijven solliciteren, reintegreren en je levert een slok geld in (want 75 euro is voor iemand met een uitkering best een hoop geld!), tja wie is er dan gek?

• Jaren

Daar tegenover staat,

nieuwe collega's, leuke mensen, nieuwe kennis en ervaring opdoen, wat van de wereld zien, jezelf ontplooien, misschien kun je op kosten van de zaak een studie doen, daarna kun je nog verder doorstromen en voordat je het weet zit je een stap hoger.

Maarja, thuis zitten is voor sommigen ook een een dagtaak/baan.

Jaren

• consuminderaar

Alles is best maar niet ten koste van het sociaal minimum, want dan geldt ; eerst overleven, eten, drinken en een dak boven je hoofd en daarna pas nadenken over leuke collega's en andere zaken!!

• consuminderaar

Het sociaal minimum is een soort basis om te mogen bestaan, en daar mag niemand een toornen! Zolang dat voor heel veel mensen niet in orde is kunnen ze je niet verplichten dingen te doen die je basis in gevaar brengen!

• Beheerder

Mij heeft het bijna 2 jaar geduurd eer ik een andere baan heb ( wat ik nu dus doe) Het is een kwestie van doorzetten en niet opgeven er komt echt wqel een baan op je weg. Al;leen zou het verstandig zijn om met wat dan ook in het arbeisdsproces te zitten en werkervaring te krijgen.