OT: Ik ben......

• Beheerder

Waar haal jij vandaan dat als je een baan met met aanvullende uitkering dat je moet blijven solliciteren? Ik heb dat niet mee gemaakt hoor. Ik had een baan met aanvullende uitkering en hoefde niet verder te solliciteren.

Had zelfs een autootje die ik in de eerste instantie moest verkopen maar omdat ik kon bewijzen dat ik meer uitgaf aan openbaar vervoer dan mijn autootje die ik alleen gebruikte voor woon werk verkeer mocht ik hem uiteindelijk houden.

• consuminderaar

De regels zijn overal anders en misschien was jij 40 plus of een andere bijzondere doelgroep, maar hier zijn ze strikt en streng, moet ook wel met bepaalde doelgroepen hier!

• consuminderaar

Het is in die zin wel vervelend dat ze

-bij je thuis mogen blijven komen

-je volledige openheid moet geven qua financien dus ook geen vermogen op kan bouwen ed.

-elke maand briefje in moet vullen met je situatie

-moet blijven solliciteren en integreren, want ze gaan echt niet zomaar akkoord met elk vrijwilligerswerk (ik mocht het niet doen en werd naar een reintegratieburo gestuurd!!) en banen voor erg weinig uren!

Kortom je blijft tot in zekere zin een marionetje van ze!

• Beheerder

Nee toen was ik ergens begin 30

• Beheerder

Dan kan je toch een 2de baan erbij nemen? bv naast laten we zeggen deze baan bijwijze van rekken vullen, of kranten rondbrengen of poetsen of ergens receptioniste werk doen. noem maar wat op.

• consuminderaar

Ja tuurlijk en daar heb ik de energie ook voor….niet dus!

Nee dus ik moet kiezen voor mijn eigen gezondheid en vrijheid/vrije tijd.

1 baan en geen gedoe verder, is al heel druk en ingrijpend genoeg voor mij!

• anna.m

Let wel:Niet geschoten is altijd mis !en van iedere werkervaring leer je .

• anna.m

Het is terecht dat er controle is ,uiteindelijk is het geld dat de werkende samenleving opbrengt voor mensen die geen werk hebben ,

Prima dus controle !

• Paul

zo is dat, het werkende gedeelte van de samenleving moet alles ophoesten,

en dat is helemaal niet erg, zo lang er maar geen misbruik van gemaakt wordt.

Als je kijkt naar het buitenland bv Amerika, daar zijn mensen veel meer op zichzelf aangewezen, dat is weer het andere uiterste.

• ¥ Lotje ­­¥

pfffff ik word ergens moe van dat werk zoeken van iemand en niet durven…… Lariekoek ;)

Stel .

Huishoudelijk werk bij mensen

a 20 euro per morgen . 20 euro per middag

Je doet dat 4 dagen per week . Smorgens bij die smiddags bij een ander en zo verschillend huishoudens

c dat is uitgerekend 40 euro per dag keer 4 dagen das 160 per week . Keer 4 weken = 640 per maand . Is meestal in het zwart wel .

d je zou dat maar 3 maanden volhouden . is toch 640 keer 3 1920 euro .

e….. je kan je oude klofie blijven dragen van 10 a 15 jaar oud ;)

En je hoef heel Nederland (12 km ) niet af te reizen ;)Je kan het op de fiets dus geen reiskosten .

Vind je het bedrag te weing pak je nog een dag er bij of een avond .

Je bent zo miljonair :D:D en je kan allematen van kleding kopen in goede winkels .;)