Jaja, insecten zijn gezond, ik eet ze echter niet. 'k Doe nog geen vlieg kwaad………
Douce*D
Ik hang maar even onder Nicole om mijn zegje te doen
Hier dragen we kleren wel vaker dan een dag. Ik moet de was doen en zolang het nog schoon uitziet en schoon ruikt gaat het nog wel een dagje mee
Zo ook bij een avondje stappen dan ruikt het verschrikkelijk naar rook. Even op een hanger en buiten uithangen en de rookgeur is helemaal verdwenen en je kan het nog een keer aan.
Voor wat wassen betreft als ik een machine vol heb met bv wit of groen, rood, zwart etc dan pas wordt er een machine aangezet. Wassen doen we hier altijd op 40 graden en donkere was die niet heel vuil is gaat op de korte was.
Plassen op andermans plas daar griezel ik van maar daarvoor gebruiken wij emmers met opgevangen regenwater of water uit het zomerse zwembad die we weer opgeslagen hebben. Zo ook voor de grote boodschappen. Scheeld enorm in de waterkosten voor het doortrekken van het toilet.
Ramen wassen en het terasschrobben gaat precies zo.
Verder gebruiken wij de korstjes van brood dat overblijft voor het maken van een broodkoek als er genoeg is en anders geven we ze aan de vogeltjes.
De stofzuiger daar beknibbel ik niet op omdat ik met de zwabber, zwieper, swiffer niesbuien krijg en ik dat niet wil. Afstoffen gaat altijd met een vochtig doekje ook ivm het opstuiven van stof.
Ons huis is er ook eentje van Jan Steen en dan niet om de zooi maar om de gezelligheid met hier en daar rondslingerende tijdschriften, kranten e.d.
Het wekelijkste teiltje ken ik niet ik ben opgegroeit met een dagelijkse douche. mijn man kent dat wel eb hij als jongste in het gezin ging dan ook als laatste in de teil en hij is nog altijd heel gezond.
Douchen doen we van de zomer meerdere keren op een dag. Van de winter kan er heel soms door omstandigheden wel eens een dag overgeslagen worden.
De auto gebruiken we met regelmaat maar dan meer voor huis-werk verkeer en de grote boodschappen. Voor de rest gaat het hier meestal toch wel op de fiets tenzij de afstand te ver is.
De tv staat niet de ganse dag aan de pc ook niet. Licht wordt uit gedaan in de ruimtes die je niet gebruikt of het nu voor korte of lange tijd is.
En last but not least. Sommige dingen die men hier als luxe ziet houden we gewoon aan omdat we er zelf voor gekozen hebben.
Afwassen doen we hier met de vaatwasser,omdat die minder aan water gebruikt dan wij met een afwasbak…..
Kleding op de huid gedragen gaat na 1 dag in de was, bovenkleding kan wel een dagje langer. En alles gaat in de wasmachine, in een volle trommel op het korte programma op nachtstroom en meestal op 30 of 40 C. Alleen de hand- en theedoeken en vaatdoeken gaan op 60C.
kleding die naar rook stinkt wordt gelucht.
Afstoffen gaat met een vochtig doekjes en daarna gaat de stofzuiger de rest opruimen.
We hebben overal waar het kan spaar- of ledlampen en waar we niet zijn gaan de lampen en de kachel uit.Overdag staat de kachel lager dan 's avonds en een vest en pantoffels gaan aan als ik het kouder krijg
Douchen doen we elke dag of om de dag, ik douche niet vaker, kan mijn huid niet tegen, maar vind het ook niet nodig.
Koken doe ik wel in een snelkookpan, zeker soep die ik daarna voor de keren daarna ook invries.
's Nachts gaan de wasmachine en de vaatwasser aan, eventueel ook de wasdroger en eerder ook de broodbakmachine. (maar ik krijg het zuurdesembrood hierin niet goed gelukt)
groetjes Margreet
krentje schreef:
>
> Ipv stofzuiger gebruiken een rolveger of bezem of een soort
> swiffer met microvezeldoek die je uiteraard op de hand met
> koud water wast. Tapijtjes klop je buiten uit ( als je die
> hebt)
Ik stofzuig en dweil iedere dag. Er lopen hier 3 kids en 3 honden door het huis en ik vind het heel erg belangrijk dat het schoon is.
>
> Afstoffen doe je met een plumeau of ouderwets stofdoekje.
Nope, altijd iedere dag met een vochtige doek. Met een droge doek “verplaats” je de stof Een vochtige doek neemt de stof op.
>
> Spullen nat afnemen doe je met een vochtig gemaakt
> microvezeldoekje.uiteraard alleen met koud water!
No way Altijd met zo warm mogelijk water en met een Jemako-doek. Ik zweer bij die doeken.
>
>
> De wasmachine draai je zo min mogelijk. Je draagt je kleding
> wat langer en je doet eventueel een koud handwasje. Het sop
> bewaar je om de wc mee schoon te maken.
Gatver….. mijn wasmachine draait vrijwel non-stop. Ik moet er niet aan denken om een "luchtje aan mijn kleding te hebben en mijn kinderen wil ik ook lekker fris en fruitig rond hebben lopen.
>
> Afwassen doe je 1 keer per dag. 1 keer sop is voldoende. De
> vette pannen doe je het laatst.
Lang leve de vaatwasser!!!!!!!! :D
> Uiteraard was je af in een teiltje en dat sop bewaar je om de
> wc mee door te spoelen na een grote boodschap. Want plasjes
> hoef je niet altijd door te spoelen. Toch??
Echt wel!!!!! Ik hamer er juist op dat de kinderen hier altijd doorspoelen.
En wij geven het goede voorbeeld.
>
> Nou dames en heren, wat vinden jullie ervan?
> Te overdreven bedacht of kan het nog beter?
Nou, veel slechter kan het iig niet…. lijkt wel of we een héél eind (jaar of 50) terug gaan in de tijd met die tips van jou
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?