zelf vleesvervangers maken

• Paul

nou, ga er maar vanuit dat veruit de meeste boeren goed voor hun vee zorgen,

anders geven ze ook weinig/geen melk.

en nu ga ik melken. :-)

• Ma Molton

Ik snap niet waarom produkten op iets moeten lijken wat het niet is.

Als ik vegetariër zou zijn, zou ik absoluut geen behoefte hebben aan iets wat op een hamburger of satéh zou lijken. Het zit tussen je oren dat groente, vlees en aardappelen gedoe.

Heb je als vegetariër eiwitten nodig dan eet je toch gewoon een blikkie witte bonen in tomatensaus of zoiets, hoeft toch niet op echt vlees te lijken? Vegaburgers vallen bij mij in de categorie “gebakken spons”

Ma

• Ineke

Als ik het zo lees denk ik: dat kan toch nergens naar smaken? Maar ik ga de proef op de som nemen en het ook proberen. Ik heb het nog nooit gegeten en ben toch erg benieuwd, bedankt voor de tip :-)

• K@rin

Oke, ik snap 'm!

Voor hoeveel personen is dit eigenlijk?

• rob

Gelijk heb je en daarom maak in het ook zelf.

Marlies

• Marieke

Dat is precies wat ik ook bedoelde met mijn stuk tekst, bovendien kun je van bonen en erwten en andere peulvruchten verrassend lekkere dingen maken, zoals soep e.d en als je iedere avond iets van het grote assortiment peulvruchten eet krijg je voldoende eiwitten binnen, zowel als vegetarier als veganist, bovendien is het goedkoop en zeer gezond.

• maria

Inderdaad, Ma Molton

Maar de naam “gebakken meelbal” doet weer aan een ander vleesgerecht denken.En dat is in nederland nog niet ingeburgerd voor menselijke consumptie:D

Dat doet me er aan denken: hoe staan vegetariers tegenover gebakken sprinkhanen en meelwormen?Dat schijnen een heel goede vleesvervangers te zijn.

Biologen zeggen dat ze evenveel/weinig gevoel hebben als planten, dus dat zou dan wel mogen?

Maria

• maria

De eiwitten van bonen worden in de darm alleen maar opgeomen als ze tesamen met melk(producten) worden gegeten.Dus wel yoghurt toe!

Maria

• Gemeente-Westland

Sprinkhanen en meelwormen? Eh, nee dank je, ik ben heel overtuigd vegetariër. :D

• Marieke

Tja, ik eet als veganist natuurlijk geen zuivelprodukten, alleen soja!