Goedkope koffiefilters

  • 2014

    Heeft iemand een tip voor mij waar ik de allergoedkoopste papieren koffiefilters kan kopen? (ik gebruik er nogal veel, dus het mag eventueel een grote verpakking zijn)

  • Frederik D

    Gebruikte koffiefilters uitspoelen en hergebruiken? Is dat iets? Kan het? En weegt de arbeid op tegen de kostenbesparing?

  • Boris

    Als jij dat nu eens wetenschappelijk gaat testen.

  • ¥ Lotje ­­¥

    Geen koffiefilters gebruiken . Ouderwets doen . koffie in de kan water er op en opschenken met een zeefje .

  • Bloem

    ,, beetje Buijsman erbij…

  • ¥ Lotje ­­¥

    Daar kreeg ik maagpijn van . Dus geen buijsman . Wat ze vroeger wel eens deden . sommige dan . een snufje zout . .

  • herfstbloem

    … of een snufje kaneel…

  • 2014

    Ik heb ze wel eens uitgespoeld en hergebruikt als ik net even zonder zat. Het kan wel. Maar je opmerking ‘En weegt de arbeid op tegen de kostenbesparing?’ vind ik eigenlijk wel een interessante vraag. Als je ouder wordt, dan kom je er een keer achter dat bezuinigen een goed ding kan zijn. maar dat tijd steeds belangrijker wordt. Tijd besparen is dus eigenlijk ook een goed doel. En dat mag soms wat kosten.

    Wat de koffiefilters betreft: daar kwam ik op doordat ze van 29 eurocent per pak van honderd ineens 36 eurocent gingen kosten. Nou wordt ik van die 7 cent verschil helemaal niet arm, maar ik besefte wel dat het een prijsverhoging van bijna 25 procent betrof. En dat vond ik niet leuk. Want dat gebeurt momenteel met meer dingen in de supermarkt.

    In aanmerking genomen dat mijn inkomen op 1 januari zo'n 6 euro per maand is gestegen (prijscompensatie), zie ik het verschil tussen mijn budget en de prijsstijgingen steeds groter worden.

    Dus dan probeer ik maar weer of het op de één of andere manier wéér goedkoper kan.

  • Marjorie

    2014 Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik heb ze wel eens uitgespoeld en hergebruikt als

    > ik net even zonder zat. Het kan wel. Maar je

    > opmerking 'En weegt de arbeid op tegen de

    > kostenbesparing?' vind ik eigenlijk wel een

    > interessante vraag. Als je ouder wordt, dan kom je

    > er een keer achter dat bezuinigen een goed ding

    > kan zijn. maar dat tijd steeds belangrijker wordt.

    > Tijd besparen is dus eigenlijk ook een goed doel.

    > En dat mag soms wat kosten.

    >

    > Wat de koffiefilters betreft: daar kwam ik op

    > doordat ze van 29 eurocent per pak van honderd

    > ineens 36 eurocent gingen kosten

    . Nou wordt ik van

    > die 7 cent verschil helemaal niet arm, maar ik

    > besefte wel dat het een prijsverhoging van bijna

    > 25 procent betrof. En dat vond ik niet leuk. Want

    > dat gebeurt momenteel met meer dingen in de

    > supermarkt.

    > In aanmerking genomen dat mijn inkomen op 1

    > januari zo'n 6 euro per maand is gestegen

    > (prijscompensatie), zie ik het verschil tussen

    > mijn budget en de prijsstijgingen steeds groter

    > worden.

    > Dus dan probeer ik maar weer of het op de één of

    > andere manier wéér goedkoper kan.

    Waar men zich al of niet druk over maakt. Stoppen met koffie drinken en je probleem is opgelost. Brrrr..

  • Frederik D

    Ik leef met mijn vrouw. Als wij samen zijn en koffie zetten, dan nemen we een nieuw filter en nieuwe koffie. Maar als zij er niet is, dan gebruik ik voor een beker koffie voor mezelf het reeds gebruikte filter met de oude koffie en gooi daarop één maatschepje verse koffie. Dit heeft ook met enige luiheid te maken. Voordat ik naar bed ga, maak ik het koffiezetapparaat leeg en schoon.