EU stopt vrijhaven voor piraterij

• Boris

Semi-illegale activiteiten

Ook het overheidsbeleid moet worden aangepast. Dat uploaden illegaal is in Nederland en downloaden voor eigen gebruik legaal, is vreemd en werkt criminalisering in de hand. De gedownloade bestanden moeten ergens vandaan komen. Nederlanders worden zo massaal gedwongen om semi-illegale activiteiten te ondernemen.

Het zou beter zijn uploaden en downloaden op beperkte schaal toe te staan. Compensatie voor belanghebbenden is niet nodig: onderzoek heeft al uitgewezen dat de economie en auteursgerechtigden er alleen maar baat bij hebben.

• BennieMak

Moreelverlies is veel duurder dan welvaartswinst!

• BennieMak

Boris Schreef:

——————————————————-

> Dat

> uploaden illegaal is in Nederland en downloaden

> voor eigen gebruik legaal, is vreemd en werkt

> criminalisering in de hand.

Dat zinnetje lees ik als volgt: Winkeldiefstal strafbaar stellen werkt criminalisering in de hand…

Voor mij totaal onnavolgbaar en onaanvaardbaar!

• Boris

Met moreel heeft het niets te maken.

• Boris

Dat zinnetje lees ik als volgt: Winkeldiefstal strafbaar stellen werkt criminalisering in de hand...

Dat is appels met peren vergelijken.

• Douce.

Hoe het ook zij, dat ik, is me recentelijk overkomen, bij het inruilen van mijn Smartphone kopieer-geld moet betalen terwijl ik nooit iets download, vind ik bezopen.

Douce

• BennieMak

Het is mij nog niet duidelijk wat het verschil is tussen de appel en de peer. Kun je dat uitleggen?

• BennieMak

Inderdaad, zoiets als de boete voor een snelheidsovertreding te moeten betalen die je niet hebt begaan, omdat een ander zich niet aan de snelheidslimiet wil houden EN de overheid optreden onmogelijk acht (te duur vindt)!

• BennieMak

Mijn moreel zegt mij dat illegaal kopiëren diefstal is. Dus wat maakt het voor jou dat het daar niets mee te maken heeft? Een gebrek aan moreel besef!?

Kun je dat eens uitleggen?

• BennieMak

Op het moment dat de muziek geen aftrek vind bij het publiek, zal deze minder worden gekocht en worden gedraaid!