Wasmiddel!

  • axel

    Ik dacht dat Patricia de moderator is hier. ;)

  • ¥ Lotje ­­¥

    precies . dat zei de monteur bij mij ook . op 60 af en toe wassen vooral voor het rubber . de vaatdoeken spoel ik eerst uit in loda en gaan dan de wasmachine in .Strijken doe ik die gekke dingen ook niet . strijk niet alles hoor .

  • ¥ Lotje ­­¥

    ja daar zeg je me wat . ik had wel eens een wond . en de dokter vroeg of wij een kat hadden . ik zei nee. maar waarom . ik moest uit de buurt van katten blijven voor de hygiëne . Blijkbaar is de kattenstront erger dan van een hond meer ziektekiemen

  • Douce.

    De echte expert is inderdaad de monteur:)

    Hij vroeg aan mij destijds: u wast zeker vaak op 60°? Dat kon zien aan de rubbers.

    Er werd nog bij gezegd, dat de meeste vrouwen zijn advies niet aannamen en de wasmachines er bar uitzagen en stonken, omdat er bijna altijd op 40° werd gewassen. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.

    Verder draai ik ca. 2x p.jaar met een lege machine op 95°. Heb trouwens nu ook weer een Bosch. Volgens de monteur gaat deze geen 18 jr. mee, omdat de machines gewoon niet meer dezelfde kwaliteit hebben als zo'n 15/20 jr. geleden.

    Maar goed, mijn topic ging over Formil Aktiv en dat is echt erg goed spul!!

    Douce

  • Nicole

    De volgende keer als het er weer is (en je moet het ook lekker spul vinden natuurlijk) raad ik de Formil Marseille zeep aan. Wat ruikt dat onnoemelijk lekker en fris zeg. Ik had 2 grote flessen gekocht maar wat een spijt dat ik er niet meer nam want het was voor 2014 maar een eenmalige aanbieding, tot hij volgend jaar weer een keer terug komt. Kan gebruikt worden voor zowel de witte als de bonte was.

  • Douce.

    Laat ik die grote fles nu in huis hebben, gebruik ik voor de bonte was op 40/50°. Dat ruikt inderdaad erg lekker, dat doet Aktiv niet. Aktiv daarentegen wast schoner.

    Doe jij er ook nog steeds een prothese-reinigings-tablet bij? Goedkoopste van de action, werkt perfect:)

    Marseille-zeep heb ik ook als handzeep in huis (is niet te koop bij Lidl). Ik kan me herinneren dat je van die blokken zeep ook wasmiddel voor de machine kunt maken, is hier jaren geleden ter sprake geweest. Dat vind ik echter allemaal teveel “gedoe”. Het huishouden moet geen crime worden;)

    Douce

  • Nicole

    Douce Schreef:

    ——————————————————-

    > Laat ik die grote fles nu in huis hebben, gebruik

    > ik voor de bonte was op 40/50°. Dat ruikt

    > inderdaad erg lekker, dat doet Aktiv niet. Aktiv

    > daarentegen wast schoner.

    > Doe jij er ook nog steeds een

    > prothese-reinigings-tablet bij? Goedkoopste van de

    > action, werkt perfect:)

    Vandaar dat ik de andere wasmiddelen van de Lidl ook niet gebruik, normaal heb ik Ariel om de geur en het wast goed schoon (niet de 30 graden variant want ik vind dat op 30 gaden de was niet schoon wordt bacterieel gezien).

    Zit met smart weer te wachten op de nieuwe lading Marseille wasmiddel, gaat dan meteen in grootverpakking ingeslagen worden :) Kost ook geen drol, dacht toen in de reclame 2 grote flessen voor 6 euro.

    Nee dat doe ik nooit, mijn was blijft toch wel wit want ik doe er niets anders bij, nog niet iets wat maar van wit afwijkt, al is het maar een klein gekleurd randje van een of ander wit kledingstuk.

    >

    > Marseille-zeep heb ik ook als handzeep in huis (is

    > niet te koop bij Lidl). Ik kan me herinneren dat

    > je van die blokken zeep ook wasmiddel voor de

    > machine kunt maken, is hier jaren geleden ter

    > sprake geweest. Dat vind ik echter allemaal teveel

    > “gedoe”. Het huishouden moet geen crime worden;)

    Ja dat klopt maar ik heb dat al in geen jaren meer gedaan. Valt best mee hoor, een uurtje werk en je hebt 5 liter wasmiddel maar als je bij de Lidl voor 6 euro 2 grote flessen kan kopen dan ga ik het niet meer maken :) Ik had het met lavendel maar die rook je niet echt meer als de was klaar was. Het nadeel was de witte was, ik vond die grauw worden van die zelfgemaakte zeep en inderdaad daar deed ik dan een steradent bij.

    Ik heb het ook als schoonmaakmiddel, bij de Action te koop, net zo'n heerlijk luchtje en ook zacht voor je handen, niet agressief voor je huid zoals zoveel andere middelen.

    Waar koop jij die handzeep? Ben best wel dol op Marseille zeep, niet alleen vanwege de geur maar zeker ook vanwege dat het zulke zachte, natuurlijke zeep is voor je was, je huishouden en je huid.

    Ik heb jaren geleden in Frankrijk op de markt stukken Marseille handzeep gekocht, was trouwens niet goedkoop daar. Maar wel zo'n 20 verschillende varianten en dat was wel weer leuk, heb ze hele tijden tussen de schone was in de kast gehad en gebruikt uiteraard :)

    >

    > Douce

  • Douce.

    Zo zie je maar, ieder zijn smaak. Ik vind Ariël niet lekker ruiken:) en ook niet fijn wassen. Daarbij komt nog, dat het zelfs in een aanbieding duurder is dan Formil.

    De Marseillezeep heb ik op de markt gekocht, bij een speciale kraam met zeep, zeepjes in allerlei soorten en maten, ik leuke zakdoek-zakjes etc. Of met gastendoekjes en met halfedelstenen in gelijke kleur. Enig, maar aan de prijs.

    Een 3-pack, 1x met lavendelolie, 1x met amandelolie en 1x met olijfolie. Ook nog een (groter) stuk naturel.

    Dat spul heeft bijna het eeuwige leven, je doet er erg lang mee.:D

    NB. nog even toegevoegd: http://www.beslist.nl/products/gezond_mooi/r/Marseille_zeep_opium/?m_as_nm=1

    Hier kijk je je ogen uit.

    Douce

  • anna 26-11-07

    Ik denk ach ik kijk nog eens op consuminder. Sommige dingen veranderen nooit Appie en sommige prikkers verander je ook niet. :D Fijne wedstrijd vanavond! ;) (Y)

  • appie

    Waarom moet ik veranderen ik ben toch goed !!!

    Appie