Wasmiddel!

  • Channah

    Wat een zelfkennis! :D

  • Nicole

    Het is inderdaad duurder maar ik koop het alleen met 2 halen 1 betalen :)

    Net zoiets als in Frankrijk dus, daar kijk je op de markten ook je ogen uit aan zeepjes met en zonder attributen

    Jemig zeg wat een hoop artikelen, mijn laptop heeft gewoon moeite met laden. Toch nog even zoeken of ze Marseille wasmiddel hebben, je weet maar nooit

  • Terry Bell

    Ik heb betrekkingen met de Consumentenbond (want ik ben er lid van :D ) en ik zie hier op bladzijde 61 van de Consumentengids van juli/augustus 2014 dat Una wit (poeder) van Aldi op de eerste plaats staat met een score van 7, 6 en Formil Ultra Plus (poeder) van Lidl op 2 met 7, 4 …..

    Formil Aktiv staat op de 7de plaats met 'n score van 7, 0.

    Una wit en Formil Aktiv zijn als beste koop aangemerkt. Formil Aktiv o.m. vanwege de prijs, gebruiksgemak en wasmiddelenresten.

    Verder wordt in het artikel gesteld dat je met poeders kleurstofhoudende vlekken (koffie, thee, wijn, tomatenpuree, bloed) het best weg krijgt. En dat poeders de witte was het best wit houden.

  • axel

    Terry Bell Schreef:

    ——————————————————-

    En dat poeders de witte was het best wit houden.

    Bedankt voor de tip, ik zweer bij poeder. ;)

  • Douce.

    In de bijgaande link staat nog het e.e.a. aan tips m.b.t. waspoeder en vloeibaar wasmiddel, ook m.b.t. de wasmachine.

    http://huis-en-tuin.infonu.nl/huishoudelijk/83292-waspoeder-of-vloeibaar-wasmiddel-wat-is-beter.html

    In de Rijnmond is het water zacht en dat scheelt in het gebruik sowieso.

    Er kan ook altijd wat minder gebruikt worden dan aangegeven, daar de wasmachines veel minder water gebruiken per wasbeurt dan in het verleden.

    Beetje experimenteren is dan ook een aanrader.

    Wasverzachter gebruik ik nooit tot hoogst zelden, en de was wordt altijd buiten gedroogd.

    Douce

  • Frederik D

    Bedankt.

  • Douce.

    Bij controle in mijn voorraadkast bleek ik Ultra plus en Aktiv te hebben..haha.

    Het is met name de prijs kwaliteitsverhouding waarop wordt gelet.

    Lidl is erg dicht in de buurt en vrijwel naast “mijn” AH, dus dat is makkelijk, waar de Aldi een eind weg is en minder praktisch. Daarbij komt nog dat, kan misschien van winkel tot winkel anders zijn, ik in algemeen Aldi-winkels rommelig vind en sfeerloos.

    Wel kan ik Unilever begrijpen (zij hebben een proces aangespannen in maart jl.) m.b.t. de reclames van Lidl.

    Uiteindelijk heeft Unilever de wasmiddelen geoptimaliseerd, met alle bijkomende financiële aderlatingen m.b.t. onderzoek etc., en gaan andere aanbieders met de eer strijken.

    Toch is het natuurlijk de eigen portemonnee (naast het milieu) die de doorslag geeft.:D

    Douce

  • axel

    Ik had eerst die van de Action maar dan blijven er klonters in de wasbak liggen maar bij de Formil blijft het wasbakje schoon.

  • Frederik D

    Met al die wasmiddelen en dergelijke is het daar wellicht schoner dan in menig huis zonder katten.

    Kom, laten we niet teveel katten.

    :)

  • Frederik D

    Sfeerloos? Misschien wel. Maar is dat zo erg? De Aldi is sober. En sfeer, opleuking, kost geld, ons geld.

    Is de Aldi rommelig? Nee.