Wasmiddel!

  • Douce.

    Opleuking en sfeer lopen bij mij niet synchroon. Sfeer hang je niet op, zoals slingers:D

    En Lidl is sober genoeg en echt niet duurder dan Aldi. Maar heeft, d.w.z. in de Lidl waarin ik boodschappen doe, uitstekend personeel die ook het nodige aan “zooi” tijdig opruimen.

    Ik vind dat ze zich te barsten moeten werken, dus petje af.

    Maar ik zei ook: kan van winkel tot winkel anders zijn.

    Ik wil een aangename sfeer in een winkel, anders is boodschappen doen een vervelend karwij.

    Een dolletje of i.d. is altijd een aanrader en aangenamer dan een rammelkar tegen je scheenbeen:D De klanten kunnen medebepalend zijn.

    Douce

  • Nicole

    Het schijnt (dat heb ik laatst gelezen) dat Aldi de prijzen behoorlijk aan het verhogen is geweest en dat ze wat bepaalde producten helemaal niet zo goedkoop meer zijn.

    Nu kom ik er nooit want we hebben geen Aldi in de buurt, wel de Lidl en daar ben ik tevreden over alhoewel ze het assortiment wel eens een keer mogen uitbreiden. Als je elke week alleen je boodschappen daar doet is het vrij eenzijdig.

  • Nicole

    Het wasmiddel van de Action, poeder zowel als vloeibaar vind ik ronduit slecht, maakt niet goed schoon en ruikt niet fris.

  • axel

    Ze zijn aan het testen met mooiere zaken die een betere uitstraling hebben en mooiere bedrijfskleding. Wat een verschil met de Lidl die ook nog eens aanspreekbaar en meer personeel heeft. Ze doen nu ook mee met de zondagopening in sommige zaken, eerst stond er een groot bord waarop stond OP ZONDAG ALTIJD GESLOTEN maar dat is nu weggehaald.

  • Douce.

    Bij Lidl gaan sommige prijzen van vaste (niet te consumeren) artikelen ook stilaan omhoog.

    M.b.t. het aanbod is het heel fijn dat “mijn” grootgrutter er, op één zaak na, naast zit.

    Daar haal ik dan sommige bonus-artikelen en de speciaaltjes. B.v. een blikje bamboescheuten voor de Tjap Tjoy:)

    Voor alles geldt dat prijsbewust kopen het beste werkt voor de huishoudbeurs.;)

    Douce

  • Nicole

    Ik kom ook niet alleen bij de Lidl maar veel keus hebben we niet hier in dat “dorp” :(

    C1000 vind ik een nare zaak, dan hebben we in de buurt 5 km verderop een Coop (nog nooit geweest maar schijnt voorheen de C1000 te zijn geweest), uiteraard een Appie Happie en de Plus die ik zeker veel te duur vind.

    Nu heb ik het geluk dat ik zo goed als geen etenswaren meer hoef te kopen nu ik weer aan het werk ben als chefkok en samen met mijn man dagelijks op het werk eet (op de vrije dagen na uiteraard).

    Voor de non-food kan ik ook terecht bij de groothandel (Makro of Sligro) maar voor die paar dingen die je in een twee persoons huishouden nodig hebt zet dat niet echt zoden aan de dijk. Dus dat is dan AH of de Lidl.

  • Douce.

    Hier zijn 3 Lidl's. De grootste is hier ver vandaan, maar op zondag open met een, naar wat ik hoor van vrienden, uitstekende bakkerij.

    De “mijne” wacht al - samen met AH - lang op vergunningen om uit te breiden. Daarna is deze zaak ook op zondag open, met de “warme” bakker:)

    Vergunningen worden tegengehouden door de reguliere “warme bakker” op het plein (of de hof…).

    Ontzettend jammer, omdat beide winkels behoorlijk uit hun jasje zijn gegroeid en er, door een verplaatsing van winkels i.v.m. leegstand aan overzijde, accomodatie genoeg is voor verbouwing. Deze zaak loopt nu al ca. 3 jaar en de Gemeente is natuurlijk ook gewoon op de rug van een slak geboren. Pff.

    Trouwens, ik dacht dat jij was afgekeurd? Of werk je in deeltijd?

    Douce

  • Nicole

    Douce Schreef:

    ——————————————————-

    > Hier zijn 3 Lidl's. De grootste is hier ver

    > vandaan, maar op zondag open met een, naar wat ik

    > hoor van vrienden, uitstekende bakkerij.

    > De “mijne” wacht al - samen met AH - lang op

    > vergunningen om uit te breiden. Daarna is deze

    > zaak ook op zondag open, met de “warme” bakker:)

    De Lidl hier heeft ook een warme bakker en het is inderdaad uitstekend wat ze verkopen, alleen wat er in de bakken al afgebakken ligt is niet altijd meer warm maar de smaak is echt erg lekker. Zowel van brood als van zoete broodjes, krentenbollen, diverse kaasbroodjes, croissants en appelgebak. Als je eens daar komt, proef de kaneelbroodjes eens, je likt je vingers erbij af. Ik weet alleen niet of ze op zondag geopend zijn want ik doe nooit boodschappen op zondag :)

    >

    > Vergunningen worden tegengehouden door de

    > reguliere “warme bakker” op het plein (of de

    > hof…).

    > Ontzettend jammer, omdat beide winkels behoorlijk

    > uit hun jasje zijn gegroeid en er, door een

    > verplaatsing van winkels i.v.m. leegstand aan

    > overzijde, accomodatie genoeg is voor verbouwing.

    > Deze zaak loopt nu al ca. 3 jaar en de Gemeente is

    > natuurlijk ook gewoon op de rug van een slak

    > geboren. Pff.

    Dat is echt balen zeg, gaat dan inderdaad allemaal zo vlug als dunne stront tegen de muur omhoog :(

    >

    > Trouwens, ik dacht dat jij was afgekeurd? Of werk

    > je in deeltijd?

    >

    Ik ben gelukkig weer aan het werk, een groter plezier kan je me niet doen

    > Douce

  • Terry Bell

    “Ik wil een aangename sfeer in een winkel, anders is boodschappen doen een vervelend karwij. ” (karwij = karwei TB ).

    Boodschappen doen hoort m.i. een vervelend karwei te zijn !

  • Douce.

    Bedankt voor de verbetering, Karwij is een plant:D

    Ik vind duidelijk niet dat boodschappen doen vervelend hoort te zijn.

    Met de juiste materialen (zijtassen op fiets, stevige boodschappen-trolley en/of tassen) wordt het ook al een stuk prettiger. Voor zover geld uitgeven dan prettig is;)

    Vrijwel alles wat mogelijk bij anderen en/of mijzelf als vervelend wordt of kan worden ervaren, probeer ik zoveel mogelijk naar vreugdevol om te buigen. Dat geldt dus niet uitsluitend voor het doen van boodschappen.

    Douce