Voor (part-time) vegetariërs

• maria

Wat doet mijn haan dan steeds bovenop die kippen? :D

Maria

• Channah

De meeste mensen hebben geen kippen en ook geen ha(a)n(en).

Maar zoals ik al zei: ik heb geen enkele moeite met het eten van eieren, ook niet als ze bevrucht zijn.

Maar wat doe jij met de kuikentjes die uit die eieren komen?

• Tries

ehhhh kuikentjes die eet ik niet, bepaalde vogels vinden het heerlijk

Zo is de natuur maar niet voor de mens.

Ik ben eerlijk, Geen vegetarie,r want ik vind vlees heerlijk, eet het zeker niet elkdag zo'n 2a3 keer per week, meer vind ik niet nodig.. ehhhh melk drink ik zo ie zo niet melk is voor een kalf en heb een kind met melk allergie hier soja, helaas veelste duur! dus alleen voor hem.

Tries

• maria

De haantjes mogen een poosje blijven lopen en gaan dan op een voor hen kwade dag de pan in.Hennetjes, die merkwaardigerwijze altijd in de minderheid, zijn mogen blijven leven en nieuwe eitjes voor mij produceren tot ook voor hen de kwade dag van de pan komt.

En áls ik in de winter eens eieren nodig heb, haal ik ze bij een “biologische”kippenboerderij waar ook hanen tussen de hennen lopen Die hanen doen precies hetzelfde als die ene haan van mij dus zullen die eieren ook wel bevrucht zijn. Trouwens, ook een onbevrucht ei leeft!!

Eigenlijk is dit dezelfde discussie als abortus provocatus, bedenk ik me.Er zijn mensen die daar op godsdienstige gronden tegen zijn, omdat het om leven gaat.Dat is het ook, maar ik ben niet tegen abortus provocatus en zo gaat het mij ook met het eten van vlees .

En nu ga ik naar bed.

Maria

• Channah

Vermoord je die haantjes zelf?

Inderdaad, abortus provocatus mag van mij. Zie mijn vorige reacties.

Maar het eten van vlees is andere koek: daar moet wel degelijk voor gemoord worden. En daar ben ik tegen.

• Marjorie

Praat (onaardig woord vervangen door beheerder) niet zo dom, vis is vlees en kip ook.

• Tiny

Bedankt, ik heb het boekje bestelt. Er zijn trouwens veel meer merken die vleesvervangers maken, en sommigen zijn heel lekker.

Geen vlees eten is trouwens wel degelijk een consuminderonderwerp aangezien er voor een stukje vlees heel wat meer energie nodig is dan bv groente.

• Marieke

Ik heb wel problemen met het eten en gebruiken van eieren, gezien de omstandigheden waarin de meeste kippen(ook de biologische) leven weiger ik ook maar 1 ei te eten.

Ik ben dus een veganist, en ik laat ook de vleesvervangers lekker in de winkel liggen, de meeste zijn vrij duur,soms zijn ze niet te eten en heel vaak zit er kippeneiwit in, afkomstig uit de bioindustrie.

Ik eet dagelijks een portie peulvruchten(linzen,sojabonen, kikkererwten enz. enz.) in combinatie met gehakte walnoten of andere ongezouten noten,aardappelen of volkorenpasta,zilvervliesrijst,groente en een zelfgemaakte salade.

Gezond, goedkoop en lekker, een mens heeft geen vlees nodig en vlees hoeft al helemaal niet vervangen te worden.

• Annelies

Ik maak ook veel vegetarische soepen

oa Pompoensoep en Erwtensoep

Kan je opzoeken bij Google

IN plaats van vlees, is Bakcamembert ook verrukkelijk

• consuminderaar

Ik was het in principe ook maar omdat mijn B12 en ijzer steeds weer te laag zijn heb ik gisteren toch maar een bal gehakt gegeten!