Voor (part-time) vegetariërs

• Annelies

Voor de hond misschien !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Annelies

Ik heb wel onthouden dat onze hond vroeger bij mijn ouders de moederkoek opat

Voor mijn vader deze weg had kunnen doen

Dat verhaal is een familieverhaal gebleven

• Tiny

Moet kunnen :)

• Tiny

Ik vind veganisten soms een beetje doorslaan, (in het algemeen en dus niet persoonlijk bedoelt) maar dat moet ieder natuurlijk voor zich weten. Iedereen moet hierin zijn eigen keuzes kunnen maken. Of je nu wel of geen vlees eet, of een beetje.

• Nicole

Een hoop lol maken :)

• Nicole

een mens heeft geen vlees nodig en vlees hoeft al helemaal niet vervangen te worden

@@Als vlees niet vervangen hoeft te worden waarom eten veganisten en vegetariërs dan zoveel produkten met vit B12? Noten, granen, peulvruchten en ga zo maar door? Dat zijn toch allemaal produkten die het tekort aan dierlijke eiwitten moeten vervangen omdat je anders ziek gaat worden. Zou dat niet zo zijn dan zou deze groep mensen het gewoon kunnen doen met piepers en groenten zonder die tofu, tahoe en alle anders B12 produkten.

• consuminderaar

Ja vind ik ook. Ik eet geen vlees, lust het niet, wil het niet, maar na ruim 30 jaar geen vlees eten heb ik zo'n problemen gekregen met B12 tekort en ijzertekort, dat ik soms geen andere mogelijkheden meer zie. Ik zou eindelijk weleens echt willen weten welke alternatieven mij deze dierlijke vitamines kunnen geven!

• consuminderaar

Maar ja dan moet je dat allemaal wel lusten en kunnen bereiden. Ik heb weleens tofu en tempe in huis gehaald maar dat is echt niet te eten. Ik zou niet weten hoe ik dat op smaak moet brengen. En welke noten zou ik dan moeten hebben en groente/fruit eet ik zeer weinig.

• consuminderaar

Maar ja dan moet je dat allemaal wel lusten en kunnen bereiden. Ik heb weleens tofu en tempe in huis gehaald maar dat is echt niet te eten. Ik zou niet weten hoe ik dat op smaak moet brengen. En welke noten zou ik dan moeten hebben en groente/fruit eet ik zeer weinig.

• consuminderaar

Ik heb een chronisch B12 tekort (= een ziekte) dat valt bijna niet aan te vullen met voedsel want je lichaam neemt het niet op. Eigenlijk zou ik injecties moeten, maar dat wil ik nog niet. Probeer het nu met hele hoge doseringen smelttabletten op orde te brengen.