zelf vleesvervangers maken

• anna.m

HAHA Paul ,dat is ook mij eerste kennismaking lang geleden geweest ,op een volksuniversiteit allemaal bleekscheten die vegetariers!

• anna.m

Juist ma sponsssssssssssssss brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Als hier zo af en toe geen vlees gegeten wordt dan maak ik een overheerlijke broccoliesalade ,met kikkererwten,een gesnippert uitje, rood appeltje in stukjes etc een dressing en heerlijke geroosterde pijnboompitten (royaal bestrooien natuurlijk !)

een lekker versgebakken volkoren pistoletje erbij en smullen maar.

Hier komt geen spons in huis !(alleen maar om de ramen te lappen )

• Marieke

Tja Channah, je hebt volkomen gelijk, bij deze boer spreek ik echter over mijn tienerjaren, het voelde toen goed om de melk zo onder de koe vandaan te drinken, ik zou het nu nooit meer doen, nu ik wel beter weet wat voor dierenleed er bij het drinken en eten van zuivel komt kijken, bovendien vind ik de sojamelk en de yofu van tegenwoordig eigenlijk veel lekkerder dan gewone melk en yoghurt dus ik mis het niet eens, en al zou ik het wel missen, dan liet ik het nog staan, er zijn veel alternatieven, sojaijs is bv. ook heel erg lekker.

• rob

Je kunt het zetmeel heel makkelijk opvangen door het in het spoelwater telaten bezinken, en dankun je het als bindmiddel gebruiken.

Maar gezien de lage kosten van zetmeel uit de winkel en het feit dat ik het weinig gebruik neem ik die moeite niet maar het kan dus wel.

Marlies

• maria

Wel, het is een inspirerend item!!En er zijn heel wat interessante dingen gepasseerd.Ik vind het altijd bewonderenswaardig om te lezen hoe mensen zo veel moeite doen om hun voedsel te bereiden.Eerlijk gezegd zou ik er zelf niet zo veel tijd aan willen besteden.Dus heb ik gister, geïnspireerd door dit meel recept, maar een pannenkoek met ei en spinazie gebakken.

Maria

• Marieke

Dank je anna, voor je broccolisalade ideetje, ik heb meteen boodschapjes ervoor gedaan en alle benodigdheden in huis gehaald, heerlijk, ik ben dol op broccoli en het is uitermate gezond!

Een altijd blozende Marieke:D

• Channah

Melk (en melkproducten) is voor mij het probleem niet: dat vind ik ronduit vies. Maar kaas…….

• Marieke

Het enige dat ik nog wel eens mis is een toastje met paturain.

Ik heb echter de tartex mexican en de zonnatura pate's met tomaten en pestosmaak ondekt, ook heerlijk en goedkoop, en beter voor de lijn!

• Channah

Die zal ik dan eens meenemen. Ik heb de gewone Tartex wel eens geprobeerd - lang geleden overigens - en die vond ik niet echt lekker. Vandaar dat ik mij daarna ook niet aan de andere smaken heb gewaagd. Wat ook lekker is: de diverse notenpasta's! Yammie!

• Paul

voor soja moeten weer oerwouden gekapt worden.